ברוך דיין האמת: שדרן הרדיו דובי לנץ הלך לעולמו

שדרן הרדיו והעורך המוזיקלי דובי לנץ הלך לעולמו הלילה בגיל 76 לאחר מאבק במחלת הסרטן | מ"מ מפקד גלי צה"ל, דני זקן ספד: "יש אנשי רדיו שאינם נמוגים שאת מה שהותירו אחריהם גם הזמן לא מוחק"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/06/23 10:02 י בתמוז התשפג

ברוך דיין האמת: שדרן הרדיו דובי לנץ הלך לעולמו
דובי לנץ (שמאל) עם רפי רשף (ימין), 1989, צילום: Photo by Moshe Shai/Flash90

ברוך דיין האמת: שדרן הרדיו והעורך המוזיקלי, דובי לנץ בן הלך לעולמו הלילה (ד') בגיל 76 לאחר מאבק במחלת הסרטן. לנץ שידר ברדיו גלי צה"ל יותר משלושה עשורים. הוא נפטר בבית החולים שיבא תל השומר, והותיר אחריו אישה, בת ושני נכדים.

לנץ נולד בפתח תקווה בשנת 1947 לזוג הורים שעלו מרומניה. כבר מגיל צעיר החלה חיבתו למוזיקה כאשר היה מאזין בבית לרדיו ולמוזיקה קלאסית, ואף צפה בחזרות ובקונצרטים של הפילהרמונית מגיל צעיר. בצבא שירת כחובש קרבי, ומאוחר יותר כאחראי מרפאה בפנימייה צבאית בגלילות. את דרכו כעורך מוזיקלי החל לראשונה ב-1973 בגלי צה"ל.

"יש אנשי רדיו שאינם נמוגים שאת מה שהותירו אחריהם גם הזמן לא מוחק"

חבריו בגלי צה"ל קיבלו בצער עמוק את הידיעה על פטירתו. דני זקן, ממלא מקום מפקד גלי צה"ל ספד: "אומרים שיש אנשי רדיו שאינם נמוגים, שאת מה שהותירו אחריהם גם הזמן לא מוחק. כזה היה דובי, עולם ומלואו של מוסיקה ושידור, של מילים ואילתור. תרומתו העצומה לעולם הידע המוזיקלי של מאזיני גלי צה"ל היא נכס תרבותי. דובי יחסר לנו מאוד."

גלי צה

גלי צה צילום: פלאש 90

יואב קוטנר, מגיש "הג'אם של קוטנר" ספד ללנץ. "הוא קיבל אותי לגלצ ולימד אותי מה היא עריכה מוסיקלית. הוא אף פעם לא הפסיק להתעניין ולאהוב מוסיקה. האח הגדול שלי". אשת התקשורת, אילנה דיין סיפרה על דמותו הייחודית של שדרן הרדיו. "הוא היה יחיד במינו, הקדים את זמנו, איש שכולו מוסיקה וידע וטעם טוב. ועשה רדיו נהדר. מהנכסים הכי גדולים של התחנה לדורותיה. כל כך עצוב שהלך מאיתנו".