ביקורת חרמות, בושה וילד אחד עם נקודות: ההצגה שכל בן נוער חייב לראות

סיפור החיים של משפחת גאון הפך למחזה לנוער ומבוגרים, עם דינמיקה משפחתית נוגעת ללב שעוסקת בקשיים של כולנו: גאווה עצמית, התמודדות עם מגבלות ויכולת להתגבר על בושה | דודו של ארז, יהורם גאון: "זה לא עוד הצגה, זו חגיגת למרות הלא מובן והבלתי נתפס"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 20/06/23 10:31 א בתמוז התשפג

חרמות, בושה וילד אחד עם נקודות: ההצגה שכל בן נוער חייב לראות
ההצגה "הילד עם הנקודות", צילום: ללא

ארז גאון חולה בתסמונת הנדירה "נבוס", בעקבותיה כל גופו מכוסה בנקודות. התסמונת גרמה בעבר לא מעט צער לארז ומשפחתו, בעקבות תגובות לועגות שהתקבלו מהסביבה. רותי, אמו של ארז, הצליחה להתעלם מהתגובות במשך זמן רב, עד שיום אחד היא נתקלה באמא שצחקה על ארז יחד עם בנה הקטן. בעקבות האירוע, גאון החליטה להפסיק להבליג ופרסמה פוסט בפייסבוק ובו שיתפה את המקרה ואת תחושותיה. הפוסט הפך לויראלי בכל העולם ואנשים החלו לפרסם תמונות עם נקודות, כמו של ארז, ורותי החליטה להוציא לאור ספר ילדים שהפך לרב מכר ועסק בסיפורו של בנה.

רותי גאון (עם המיקרופון), נועה גאון ועדי אלטושלר

רותי גאון (עם המיקרופון), נועה גאון ועדי אלטושלר צילום: מתן ליונס

סיפור מרגש ויכולות משחק יוצאות מן הכלל

משם גאון לקחה את זה לשלב הבא. בימים אלו מככבת על הבמות ההצגה "הילד עם הנקודות", מחזה שמגולל את סיפורו של ארז דווקא מנקודת מבטה של אחותו הגדולה. בשיתוף פעולה עם חן לוגסי, דיוד בלינקה, התיאטרון הארצי וגושן, הצליחה גאון לתאר את ההתמודדות של אחות לילד עם תסמונת נדירה. נועה, אחותו של ארז, אוהבת את אחיה בכל ליבה, אבל נאלצת להתמודד עם התגובות של הסביבה ושל חבריה על המחלה שלו. 

השחקנים בר כהן, רפאל עבאס, חן אוחיון וגילי פישמן מגלמים את חברי משפחת גאון ואת החברים בבית הספר. בהצגה המותאמת לילדים ונוער השחקנים מציגים יכולות משחק יוצאות מן הכלל ומצליחים לגרום לקהל להתחבר לקסמו של ארז ולהזדהות עם הקשיים החברתיים והמשפחתיים של נועה.

הצגת חובה לכל נער מתבגר

הצגת חובה לכל נער מתבגר צילום: ללא

"הילד עם הנקודות" היא הצגה חובה לכל בני הנוער

בעיקר בתקופה של חרמות בלתי פוסקים בבתי הספר, "הילד עם הנקודות" היא הצגה חובה לכל בני הנוער. ההצגה מצליחה לשים בפרונט את ההתמודדות עם מגבלות, עם קשיים חברתיים ועם בושה עצמית. המחזה הוא אמנם סיפור משפחתי אישי, אך ברגישות רבה הוא מצליח לתת הצצה לקשיים שכל נער יכול לחוות ומציג את הדרך להתגבר עליהם.

להצגת הבכורה הגיע ארז בעצמו, הוריו, אחיו והדוד יהורם גאון. הזמר הוותיק שיתף בחווית הצפייה שלו בהצגה ברשתות החברתיות והתרגש במיוחד. גם עדי אלטשולר, מקימת העמותה "כנפיים של קרבו", הגיעה לצפות במחזה. בסיום ההצגה אלטשולר סיכמה, "את כיסא הגלגלים של ארז אפשר לראות, אבל בסוף לכולנו יש צרכים מיוחדים. לכולנו יש כיסא גלגלים שלפעמים הוא בלתי נראה", והוסיפה, "להתגבר על בושה זה הדבר הכי מדהים בעולם, תהיו גאים במי שאתם".

קאסט השחקנים המצוין של "הילד עם הנקודות"

קאסט השחקנים המצוין של "הילד עם הנקודות" צילום: ללא

"תהיו גאים במי שאתם"

"תהיו גאים במי שאתם" צילום: ללא

 "הילד עם הנקודות", משך ההצגה: 50 דקות. מיועד: גיל 9 ומעלה. 

הכותב היה אורח בהצגה