הרב עופרן מאיים להתפטר: "הסירו את ידכם מהתורה"

רב קבוצת יבנה יצא נגד החוק שאושר בישיבת ממשלה, הקובע כי רבני יישובים יוכפפו הלכתית לרבנות: "ביום שבו אראה בכם סמכות לקבוע משהו דתי, הלכתי או רוחני, אני מתחייב להתפטר בעצמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 10:49 ל בסיון התשפג

הרב עופרן מאיים להתפטר: "הסירו את ידכם מהתורה"
הרב אילעאי עופרן. , צילום: מושיק שאמע

הרב עילעאי עופרן, רב קבוצת יבנה, מרבה לשתף את עמדתו עם עוקביו ברשתות החברתיות ולא חושש להביע את דעותיו גם בנוגע לסוגיות נפיצות. בתוך כך, עופרן שיתף היום (ב') פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הודיע כי הוא מתנגד נחרצות להצעת החוק שאושרה אתמול בישיבת ממשלה, לפיה הסמכות אליה יוכפפו הלכתית רבני יישובים תהיה הרבנות הראשית והרב האזורי.

בכל הקשור לתורה ולהלכה, הריבונות היחידה שאני מכיר בה היא זו של ריבון העולם"

"בתור רב יישוב מזה כ-14 שנה, הריני מוסר מודעה - אני כופר בסמכותם של הפוליטיקאים כולם, מדרעי עד ליברמן, מסמוטריץ' עד כסיף, לקבוע למי אהיה כפוף מבחינה דתית, הלכתית או רוחנית", כתב הרב עופרן. "אני רואה את עצמי מחויב לדבר ה', לתורה, להלכה ולמסורת שקיבלתי מהוריי ומרבותיי. בשום חוליה בשרשרת הזו לא העלתי בדעתי להתייעץ עם פוליטיקאים". 

"אתם רשאים להחליט אם להעסיק אותי או לא, אך ביום שבו אראה בכם סמכות לקבוע משהו דתי, הלכתי או רוחני, אני מתחייב להתפטר בעצמי" הוסיף וכתב הרב. לדבריו, "בכל הקשור לתורה ולהלכה, הריבונות היחידה שאני מכיר בה היא זו של ריבון העולם. ממילא גם אם החוק המגוחך הזה יחוקק, אני רואה לעצמי חובה דתית להתעלם ממנו", לסיכום, תקף: "הסירו את ידכם מהתורה שלנו".