יהורם גאון בסיפור משפחתי מטלטל: "אנשים רבים ניגבו דמעה"

הזמר יהורם גאון צפה בהצגה "הילד עם הנקודות" של תיאטרון גושן והתיאטרון ארצי מיסודו של סמי לוי. בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו הוא חשף את הסיפור מאחורי ההצגה ושיתף בחוויה, "מסביבי אנשים רבים ניגבו דמעה שלא הייתה עליה שליטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/23 13:08 כט בסיון התשפג

יהורם גאון בסיפור משפחתי מטלטל: "אנשים רבים ניגבו דמעה"
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בימים אלו מככבת על הבמות ההצגה "הילד עם הנקודות" של תיאטרון גושן והתיאטרון ארצי מיסודו של סמי לוי. בשבוע שעבר הזמר יהורם גאון הגיע לצפות בהצגה, ואתמול (שבת) הוא שיתף בחשבון הפייסבוק שלו את הסיפור המרגש מאחוריה. ההצגה מבוססת על סיפור אמיתי של ילד בשם ארז, בנו של אחיינו. ארז נולד כשכל גופו מכוסה בנקודות שחורות והאחיות בחדר הלידה לא מצאו מקור לבעיה. "הייתי שם", סיפר גאון, "ואני זוכר את פני האם ופניו של האב כשהרופאים אמדו את ימיו של ארז בנימין בשלושה חודשים לכל היותר, חד וצורב כמו מכות אש בנשמה".

"לא זוכר שנרגשתי כך בהצגה כמו בפעם הזאת"

הזמר זכה להיות הסנדק בברית. "החזקתי בידי ילד עם המון נקודות שחורות שמתוכן זהרו אלי עינים יפות שהיו כמו זועקות לעולם אליו בא 'אני לא אשם'". לאורך השנים הילד הוחבא בבית וההורים חיו עם תחושות קשות, "תופת של דכאון ושברון רוח, עם הרבה חיבוטי נפש, של למה ומדוע, למה דווקא אנחנו? איפה חטאנו?". עם הזמן ובעקבות סיטואציה שקרתה ברחוב, האמא החליטה לצאת מן המערבולת ולא לשתוק יותר, אלא לצעוק ולזעוק ולשתף בצערה את כל הבאים למולה.

מכאן נולדה ההצגה "הילד עם הנקודות". "לא זוכר שנרגשתי כך בהצגה כמו בפעם הזאת", הודה גאון, "ראיתי הצגה מרהיבה של צבעים, כל הצבעים שבעולם, שהשחור נבלע בתוכם ולא מורגש בכלל". הזמר סיכם את החוויה, "מסביבי אנשים רבים ניגבו דמעה שלא הייתה עליה שליטה, כי זה סיפור של ילד דחוי, שכמותו רבים ביננו, וזה נגמר לעיתים בחרמות ולעיתים בהתאבדות".