אביתר בנאי: "השיר הזה מתאר מיניות שהשתלטה עליי"

היום שוחרר הקליפ הרשמי לאחד הביצועים המרטיטים של הזמר והיוצר החוזר בתשובה אביתר בנאי, שהסביר מדוע ביצע שינויים בשיר "אקדח" "לא יכולתי להשאיר אותו ככה. הבנתי שאני צריך לנהל שיחה מול הטקסט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/23 16:34 כד בסיון התשפג

אביתר בנאי: "השיר הזה מתאר מיניות שהשתלטה עליי"
אביתר בנאי בהופעה בקיסריה, צילום: מרווה שרון

הזמר והיוצר שחזר בתשובה, אביתר בנאי, חוזר לאלבום הראשון שהוציא לפני 25 שנים, בטרם עשה צעדים לעבר העולם הדתי. במופע ייחודי שנקרא -"האלבום הראשון", שכלל סבב הופעות בקיסריה בספטמבר האחרון בו ביצע הזמר את השירים הוותיקים מהאלבום הראשון - שירים אישיים וחשופים מאוד. היום (ג'), אחרי סבב ההופעות, משחרר בנאי באופן רשמי קליפ לביצוע המחודש לשיר "אקדח".

"לאורך כל העבודה על המופע הזה, השתדלתי לא לגעת בטקסטים של השירים"

סוד גדול טמון באלבום ובשירים הדרמטיים הסוערים הכואבים והכל כך אישיים של אביתר, שירים שהצליחו כמעט בן רגע לחדור שריון של תקופה, אך הנס האמיתי הוא בעובדה שמאז הרגע ההוא, חלפו 25 שנה והרגע המשמעותי כל כך למי שחווה את האלבום בזמן אמיתי, ולאלה שנחשפו לפלא במהלך השנים, עדיין חי. השירים, המילים, הצעקה, הליטוף ובעיקר האמת, עדיין מהדהדים בעוצמה.

אביתר בנאי בנערותו,

אביתר בנאי בנערותו צילום: Moshe Shai/FLASH90

בנאי סיפר על נסיבות כתיבת השיר והשינויים שעשה בו לעומת שירים אחרים,: "לאורך כל העבודה על המופע הזה, השתדלתי לא לגעת בטקסטים של השירים. שיניתי 'גומר' ל'גומץ' ו'אמן' ל'שלא'. חוץ מזה לא שיניתי כלום". 

"השיר אקדח מתאר מיניות שהשתלטה עליי"

הוא המשיך והסביר למה דווקא בשיר אקדח הוא הרגיש צורך 'לגעת' ולשנות: "אבל את השיר 'אקדח' לא יכולתי להשאיר ככה. הבנתי שאני צריך לנהל שיחה מול הטקסט ההוא ולהפגיש אותנו זה מול זה. השיר אקדח מתאר מיניות שהשתלטה עליי. שמפילה אותי לתוך בור שחור של תאווה שיש בה עלבון ואלימות". 

בנאי ממשיך ומתאר באופן  כמה נורא היה המקום אליו הגיע ואיך הוא מתמודד איתו. "זה מקום שנקברתי תחתיו בעבר שלי והיום אני מנהל מולו מערכת יחסים עדינה וחומלת. בור שחור שסופת טורנדו מתנהלת בתוכו, אני יכול לקפוץ לבור ולהיבלע ואני יכול לעמוד בחוץ והאנרגיה הזאת יכולה להפוך לתנועה מלאה באהבה וביצירה ובמיניות של אהבה. רק להיום. אני רוצה לתפוס את היופי לחפון אותו בידיים להרוס אותו או אותי בתוכו. אבל היופי מבקש מרחק. מנצנץ וזורח מן הגוף. אי אפשר לגעת ביופי".

השיר "אקדח" המלא בהופעה בקיסריה צילום: עמוד היוטיוב הרשמי של אביתר בנאי