הרב אילעאי עופרן: "אם זה היה במדינה אחרת היינו קוראים לזה אנטישמיות"

בסרטון חדש הרב עופרן מסביר למה לדעתו צריך לקבל את הקהילות הקונסרבטיביות ולא לדחות אותן: "ברמת הדרך ארץ זה ממש ביזיון להתייחס אליהם כך וברמה הטקטית אנחנו מפסידים את האחים שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/23 13:21 יז בסיון התשפג

הרב אילעאי עופרן: "אם זה היה במדינה אחרת היינו קוראים לזה אנטישמיות"
הרב אילעאי עופרן. , צילום: מושיק שאמע

הרב עילעאי עופרן, רב קהילת יבנה, מרבה לשתף את עמדתו עם עוקביו ברשתות החברתיות ולא חושש להביע את דעותיו גם בנוגע לסוגיות נפיצות. בסרטון חדש שהעלה השבוע, מדבר עופרן על נושא שלרוב נחשב כטאבו בציבור הדתי לאומי - הכרה בקהילות קונסרבטיביות: "הם אמנם קונסרבטיבים, אבל ברמה ההלכתית אין שום סיבה למנוע את זה מהם".

הסרטון עלה במסגרת חשבון האינסטגרם "חדר השאלות", מבית תנועת נאמני תורה ועבודה. "בית הכנסת שבו אני נמצא כעת נמצא בלב העיר ניו יורק", פתח ואמר. "אחת הקהילות הפעילות והוותיקות והגדולות בעולם. הוא קיים כבר  150 שנה וחברים 1800 משפחות. רב הקהילה, אדם מעורר השראה, נחשב לאחד המנהיגים הגדולים". לדבריו: "עשרות, אולי מאות אלפי יהודים - רואים בו את רבם. ועדיין, באופן אבסורדי, אם ינסה לערוך חופה בישראל - עלולים לעצור אותו. אם זה היה קורה בכל מדינה אחרת היינו קוראים לזה אנטישמיות".

"ברמת הדרך ארץ - זה ממש ביזיון"

עוד אמר הרב עפרן: "הם אמנם קונסרבטיבים, המנהגים שלהם שונים והתפיסות שלהם נמצאות במחלוקת גדולה, אבל ברמה ההלכתית אין שום סיבה למנוע את זה מהם", טען והוסיף כי, "ברמת הדרך ארץ זה ממש ביזיון להתייחס אליהם כך וברמה הטקטית אנחנו מפסידים את האחים שלנו", וסיים במילים: "עתיד העם היהודי כרוך בזה שנלמד לחבק אותם. לאפשר להם לחיות את חייהם, גם בישראל. אם לא נעשה את זה אנחנו מאבדים את טובי טובי אחינו".