ראיון שלמה בראבא פונה לציבור הדתי: "זה בלתי נסלח להשאיר את הבמה לקיצוניים"

כוכב "זהו זה" יופיע בקרוב בסדרה חדשה של כאן 11, "שישה אפסים". רגע לפני שיחזור למסך הטלוויזיה שלנו הוא סיפר ל"חדשות כיפה" על הקשר שלו לדת, כאב על המצב במדינה ושיתף את הפיתרון שלו, "אני לא רואה שום אפשרות אחרת"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 05/06/23 13:00 טז בסיון התשפג

שלמה בראבא פונה לציבור הדתי: "זה בלתי נסלח להשאיר את הבמה לקיצוניים"
שלמה בראבא, צילום: ללא

בקרוב מאוד תעלה למסך שלנו הסדרה "שישה אפסים", סדרה קומית חדשה בכאן 11 בכיכובם של שלמה בראבא, לאורה ריבלין, אלישע בנאי, רוני דלומי, שני קליין, עופר חיון, שרון סטרימבן, רותם קינן ורבים נוספים. הגענו להשקת התכנית ועצרנו את שלמה בראבא לשיחה קצרה על דת, על המצב במדינה ועל הפתרון שהוא מציע.

"נתחיל מהדבר הכי חשוב", פתח בראבא בעצמו, "אני הנכד של הרב הראשי של לודג', רבי שלמה, אני נקרא על שמו וזה מחייב".

איפה זה בא לידי ביטוי?

"אבי, אחרי המלחמה סיים את יחסיו עם אלוהים, ואני מרגיש היום צורך לפייס בין אבי החילוני הפנאט לסבי הדתי הפנאט, כי בלי הפיוס הזה הזמן שלנו שאול".

"אני משתדל להיות גיס חמישי בתוך החברה שלי. הדבר הזה של 'אנחנו האור והם החושך', בלי לשים לב שזו תמונת מראה, זה עצוב נורא ואני ממש לא שותף לזה". 

יש בעיניך פתרון לזה?

"אני חושב שההשקעה הכי גדולה בשנים הקרובות צריכה ליצור גשר בין החילונים עם זיקה לרוח לבין הדתיים המתונים ליברליים, אני בטוח שיש רבים כאלה והם משום מה בחרו לשתוק בשנים האחרונות, וזה בלתי נסלח להשאיר את הבמה לקיצוניים. אני חושב שהחיבור הזה בין המיתונים משני הצדדים יכול לחולל את השינוי המיוחד, אני לא רואה שום אפשרות אחרת".

"אני עושה מפגשים עם הרב אנגלמן ועם הרב ניצלי, אם שווה להשקיע משהו זה בזה". בשלב הזה אשתו מצטרפת, והוא מוסיף, "אשתי היקרה באה מבית מסורתי, מכבדת את הדת. חייבים לפתוח את הלב".