ראיון "ניסיתי להבין איך אפשר לקיים זוגיות עם גבר ועדיין להיות אדם דתי ומאמין"

ניר צוק היה שף מצליח שהכין שרימפסים ללקוחות שלו, עד שיום אחד החלו לו חלומות אהבה על בורא עולם והובילו אותו לתהליך החזרה בתשובה. בראיון ל"חדשות כיפה" הוא סיפר על התהליך שעבר, על התגובות שקיבל ועל חזרה בתשובה כהומו מוצהר

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 04/06/23 22:00 טו בסיון התשפג

"ניסיתי להבין איך אפשר לקיים זוגיות עם גבר ועדיין להיות אדם דתי ומאמין"
"״הקידוש הראשון ששמעתי בחיי", צילום: צילם אליהו נחשון

ניר צוק היה הכי רחוק מלחזור בתשובה. במסעדות שהוביל כשף מצליח הוא מכר מנות שרימפסים ופירות ים, ואת הבית ממנו הגיע הוא מתאר כרחוק מאוד מהעולם הדתי. בראיון ל"חדשות כיפה" הוא סיפר, "אני חושב שהקידוש הראשון שהייתי בו בימי חיי זה הקידוש הראשון שאני עשיתי, לפני 4 שנים". דווקא מהמקום הזה, צוק החליט לעזוב הכל ולגלות את הקשר עם הבורא.

איך זה קרה? 

"לפני כמה שנים התחילו לי חלומות על בורא עולם, חלומות אהבה", שיתף השף, "משם הדרך הייתה קצרה, סיפרתי את זה לחבר, שקנה לי תפילין במתנה, ומשם דבר הוביל לדבר. אחרי זה במהלך סשן של איוואסקה (צמח מרפא, משקה אנתאוגני מאמזונס), התחיל לזרום אליי ידע שקשור לתורת הסוד, ידע קבלי, ואחרי זה הדרך הייתה קלה, נעימה ומתבקשת".

"זה היה תהליך די מהיר. זה כל כך ריתק אותי ומילא אותי שדבר די הוביל לדבר. זה תהליך שלא נגמר, אני מקווה גם שלא ייגמר". 

"הקידוש הראשון ששמעתי בחיי צילום: אליהו נחשון

"ברגע שאתה מבין משהו והוא מתחבר לך ללב הוא לא קשה"

היו לך מסעדות לא כל כך כשרות, בלשון המעטה. איך ממקום כזה רחוק מגיעים לחזרה בתשובה?

"בסוף המסעדות זה רק אסקפט אחד של החיים. תשובה זה דבר רחב, זה עולם גדול בשבילי. האוכל זה קצה קצהו ואולי הדבר הכי פחות חשוב בעניין התשובה מבחינתי".

ומה קרה למסעדות שלך?

"המסעדות נסגרו בלי קשר לחזרה בתשובה", הוא הבהיר, "הקמתי מסעדות כשרות עוד לפני שחזרתי בתשובה, במאפו, בארצות הברית בניו יורק. היום אני לא מפעיל מסעדות, אני מארח קבוצות בבית, אני עושה קייטרינג, אני מייעץ".

מה היה לך הכי קשה לקבל על עצמך?

"אני לא מרגיש שמשהו קשה", הוא הודה, "ברגע שאתה מבין משהו והוא מתחבר לך ללב הוא לא קשה. בסוף שום דבר לא דחוף, כל דבר קורה בזמנו, כל פעם מבינים עוד דבר. אני לא מרגיש קושי בדרך הזו, זו דרך נעימה".

"יש אנשים שהחזרה שלי בתשובה מאכזבת אותם, זה פוגע להם בציפור הנפש"

קיבלת מהסביבה תגובות שאכזבו אותך?

"יש אנשים שהחזרה שלי בתשובה מאכזבת אותם, כי הם מרגישים שזה פוגע להם בציפור הנפש. המשפחה שלי קיבלה אותי גם כשיצאתי מהארון, אז בטוח יקבלו אותי גם בתור דתי, לא?".

קיבלת הרבה תגובות על החזרה בתשובה שלך כהומו מוצהר?

"כן", הוא לא התבייש להודות, "אנשים שואלים, אנשים מתעניינים, זה טבעי ולגיטימי. לכאורה זה משהו שנוגד את ההלכה, מעלה שאלות, גם עבורי כמובן. אבל הולכים בדרך, מעמיקים, לומדים, נהנים. ברור שזה הטריד אותי וברור שניסיתי להבין לעומק את היחס של בורא עולם ואיך אפשר לקיים חיים של זוגיות עם גבר ועדיין להיות אדם דתי ומאמין, כל הזמן יש הרבה עיסוק סביב הדבר הזה. יש הרבה אנשים שזה לא מוצא חן בעיניהם וזה בסדר, אבל אני חי עם אלי 25 שנה באהבה גדולה ואנחנו אחלה משפחה ביחד, מוצאים את הדרך לנהל חיי משפחה טובים ויהודיים".