הכתב הסרוג תוקף: "רובם חרד"לים כבדים ואף לא אישה אחת"

כתב "כאן חדשות" תוקף את הרכב הרשימה שתבחר את מועמד הציונות הדתית לבחירות לרבנות הראשית לישראל: "צעד נוסף וחשוב בדרך לפירוק הלגיטימיות של מוסד הרבנות הראשית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 16:06 יא בסיון התשפג

הכתב הסרוג תוקף: "רובם חרד"לים כבדים ואף לא אישה אחת"
צילום: רובי קסטרו

רשימת 40 הרבנים שירכיבו את הוועדה ואת הנהלת הוועדה שתקבע את זהותו של מועמד הציונות הדתית לבחירות לרבנות הראשית לישראל, הצליחה להרגיז רבים, גם בתוך המגזר הסרוג. כתב "כאן חדשות" רועי שרון כתב היום (ד') באופן ציני וחד נגד הרשימה.

"צעד נוסף וחשוב בדרך לפירוק הלגיטימיות של מוסד הרבנות הראשית"

"אני כמובן מברך על הרשימה המפוארת הזאת", כתב שרון בחשבון הטוויטר שלו. "40 גברים, רובם חרד"לים כבדים, ואף לא אישה אחת - זה צעד נוסף וחשוב בדרך לפירוק הלגיטימיות של מוסד הרבנות הראשית", קונן שרון. 

"האם נשים לא מושפעות מזהות הרבנים הראשיים?"

אחרי שפרסמנו את רשימת הרבנים שנבחרו לוועדה, בתנועת "אמונה" מחו על היעדר הייצוג הנשי: "הוועדה כוללת רבנים בלבד ונעדרות משורותיה רבניות ומורות הלכה. במסגרת תפקידו, רב ראשי לישראל נותן מענה באופן מלא הן לגברים והן לנשים. מלבד זאת, החלטותיו משפיעות באופן ישיר על אורח חייהן של נשים ופסיקותיו רלוונטיות עבורן בשדות שונים ומגוונים".

גם בארגון רבני בית הלל תקפו את הוועדה ואמרו על העובדה כי אין בה אישה כי "מפלגת הציונות הדתית הקימה ועדת רבנים לבחירת מועמדה למשרת הרב הראשי, ואין בה אף רבנית. כיצד זה יתכן? האם נשים אינן חלק מהעם? האם נשים אינן זכאיות לשותפות בשירותי הדת? האם נשים לא מושפעות מזהות הרבנים הראשיים?".