הפרשן הבכיר במתקפה: "הזדעזעתי"

מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי של חדשות 13, שמע על החלטת דני זקן להדיח שדרנים ותיקים מגל''צ בעקבות עמדותיהם לגבי הממשלה והרפורמה המשפטית, והזדעזע, "טעות קשה ברמה המקצועית ופגיעה באמון הציבור בגל"צ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 14:57 ח בסיון התשפג

הפרשן הבכיר במתקפה: "הזדעזעתי"
מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי של חדשות 13, צילום: Flash90

לפני כשלושה חודשים העיתונאי דני זקן נכנס לתפקידו החדש כממלא מקום מפקד תחנת גלי צה"ל. על פי פרסום של "דה-מרקר", זקן צפוי להדיח שדרים ותיקים שהשמיעו טון ביקורתי כלפי הממשלה והרפורמה המשפטית, כאשר בין היתר מדובר ברזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן הוותיקים. "על הכוונת של זקן כל מי שלא ימני וביביסט", טוענים מקורות בגל"צ. לדבריהם, זקן מתכנן להוציא לפועל את המהלכים כבר בתחילת חודש יולי.

"הזדעזעתי לקרוא על הכוונה להדיח שלושה מהמגישים הבכירים"

ההחלטה של ממלא המקום עוררה ביקורות רבות, ביניהן של הפרשן הכלכלי של חדשות 13, מתן חודורוב. "הזדעזעתי לקרוא על הכוונה להדיח שלושה ממגישיה הבכירים, לכאורה בשל דעותיהם המנוגדות למהפכה המשפטית של הממשלה", כתב הפרשן, "ריבוי הקולות חיוני וגל"צ מתאפיינת בו כבר היום, אבל הפרסום שעיתונאים ותיקים ומקצועיים  יושתקו לטובת ברדוגו, ועוד בתקופה כזו, מטיל צל כבד התחנה".

הפרשן הוסיף, "ניצול התקופה שבין ועדות כדי לשנות את פס הקול של השידורים מהקצה אל הקצה, יהיה לכל הפחות טעות קשה ברמה המקצועית ופגיעה באמון הציבור בגל"צ כתחנה א-פוליטית". חודורוב הסכים להסתכן בהחרמה של התחנה, "חשוב לי לחזק את העיתונאים הנאבקים על המשך שידוריהם, למען התחנה שיקרה לי מאוד כבר 20 שנה".