10 דברים שלא ידעתם על בני גנץ: היה הכי נמוך בכיתה ובוגר ישיבה תיכונית

יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר, בני גנץ, חוגג היום את יום הולדתו ה-64. איך הוא מערבב את הקפה שלו? מתי הוא קיבל את שיחת הפלאפון החשובה בקריירה שלו? ואיזו קבוצת כדורגל הוא אוהד? | לרשימה המלאה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/05/23 11:31 ג בסיון התשפג

10 דברים שלא ידעתם על בני גנץ: היה הכי נמוך בכיתה ובוגר ישיבה תיכונית
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר, בני גנץ, חוגג היום (ג'), ג' בסיוון, את יום הולדתו ה-64. טרם היכנסו לעולם הפוליטי, כיהן גנץ בשלל תפקידים פיקודיים בצבא שבראשם הרמטכ"ל ה-20 של מדינת ישראל. לרגל יום הולדתו, הכנו רשימה של עשר עובדות מעניינות שלא ידעתם על בני גנץ.

10 עובדות שלא הכרתם על בני גנץ

1. הוריו של גנץ היו ניצולי שואה והם לקחו חלק בהקמת המושב כפר אחים. בילדות גנץ היה צריך לעזור במטלות כגון השקיית העגלים ולהביא את החלב למחלבה.

בני גנץ עם הרב חיים דרוקמן

בני גנץ עם הרב חיים דרוקמן צילום: Yossi Zelgier/FLASh90 **NRG, MAARIV & AGENCIES OUT**


2.  גנץ למד בבית הספר הממלכתי דתי "שפיר" ובישיבה התיכונית "אור עציון". בהמשך עבר ללמוד בפניימית "הכפר הירוק".

3. גובהו של בני גנץ הוא 1.91. קשה להאמין שעד סוף כיתה י' הוא היה הילד הכי נמוך בכיתה, תנופת הצמיחה שלו החלה רק בכיתה י"ב.

4. גנץ היה באמצע טיול אופנועים ביער שמן כשקיבל את השיחה החשובה בה נתבקש לכהן כרמטכ"ל.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

5. עם שחרורו מתפקיד הרמטכ"ל בני גנץ ניסה את מזלו בעולם העסקי. הוא מונה ליו"ר חברת היי-טק ששלוש שנים לאחר מכן פשטה רגל, אך אל תדאגו היו לו עוד הרבה פרויקטים וג'ובים בקנה.

6. לבני גנץ יש שני תארים ראשונים. תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני נוסף בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בארה"ב.

7. בני גנץ, חולה על ספורט והוא אוהד שרוף של הפועל פתח תקווה בכדורגל.

בני גנץ. זועם על האו"ם

בני גנץ. זועם על האו"ם צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


8. נדב , בנו בכורו של גנץ, החל את שירותו הצבאי באגף המודיעין אך בער בו לתרום דרך הרגליים והפך ללוחם בחטיבת הצנחנים בדיוק כמו אביו. 

9. אשתו של גנץ, רויטל, היא המנהלת הארצית של מרכז הדרכה הורית "ניצן הורים" מקום העוזר להורים עם לקויות למידה, הסתגלות ותפקוד.

צילום: Gili Yaari /Flash90


10. טיפ של בני גנץ למי שאין לו כפית לערבב את הקפה – תשתמשו במשקפיים. הוא עושה את זה כבר שנים ומתחייב לכך שזה עובד מעולה.