יעל צין עונה לגלית גוטמן: "חמותי פרצה בבכי"

אשת התקשורת וכוכבת האינסטגרם בחרה להשיב למגישת הטלוויזיה שכינתה את החרדים "מוצצי דם", וסיפרה על חמיה וחמותה, גרי צדק מגרמניה. "בעלי  לומד בפקולטה האמיתית לתלמוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 10:19 א בסיון התשפג

יעל צין עונה לגלית גוטמן: "חמותי פרצה בבכי"
יעל צין, צילום: חיה בנדר

עוד אמירה אומללה: הדוגמנית ומגישת הטלוויזיה, גלית גוטמן, כבר הספיקה להתנצל על דבריה ביום שישי האחרון, כאשר כינתה את המגזר החרדי "מוצצי דם", אולם הרשת עדיין סוערת. לאחר שבקשת התנערו מהדברים, ופוליטיקאים רבים הביעו מחאה, גם אשת התקשורת יעל צין התייחסה לנושא, ובפוסט שפרסמה בחשבון האינטסגרם שלה, בחרה דווקא לספר על ההורים של בעלה. 

שונאי ישראל היו משפילים אותנו כך

"הם מגיעים מגרמניה, היו נוצרים קתוליים והתגיירו במסירות נפש", פתחה צין וסיפרה על החלחלה שאחזה בהם למשמע דבריה של גוטמן. "חמותי פרצה בבכי עז, היא אומרת שבגרמניה, היטלר ואייכמן היו משתמשים בביטויים האלה. הם היו לועגים ליהודים שמתפארים בתורתם, שעוסקים בחיי רוח קדושים ומתנערים מחיי גשם ובוהמה, בעליונות כזאת כאילו הם שווים יותר מאיתנו, ובכל התקופות שונאי ישראל היו משפילים כך, גם בתקופת האינקוויזיציה ועלילות הדם". 

גלית גוטמן |

גלית גוטמן | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זכות גדולה לפרנס בעל שלומד תורה

אשת התקשורת ביקשה להבהיר כי החרדים לא הולכים להיעלם. "בסוד בסוד אספר לך שהם ממש נשמות טובות ומשלמים מס אפילו יותר ממך, טוב לא כולם, ומביאים טונות של טוב". היא הוסיפה כי נשות האברכים עובדות ומפרנסות את משפחתן מבחירה ומרצון, מתוך שאיפה שהבעל יהיה שקוע בלימוד תורה. "כן כן אנחנו בוחרות בזה, מתפללות לזה, רואות בזה זכות גדולה -לפרנס בעל שלומד תורה וכמו שסבתא שלי, ניצולת השואה, אמרה על סבי: 'בעלי  לומד בפקולטה האמיתית לתלמוד'". צין חתמה את הדברים כך: "אני חרדית גאה", והוסיפה בקשה להכיר את המגזר החרדי קצת יותר מקרוב, "אלו שנותנים את דמם ולא מוצצים אותו".