"בגלל פולין?": באירופה כועסים על נועה קירל

לאחר סיום האירוויזיון בו סיימה הנציגה הישראלית במקום השלישי, אמרה כי העודה שדווקא פולין העניקה לה את מירב הנקודות, מסמלת עבורה ניצחון. מאז האמירה עושה גלים בפולין, חברת פרלמנט: "האם צעירים בישראל חושבים שהשואה נגרמה בגלל פולין?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/23 22:40 כט באייר התשפג

"בגלל פולין?": באירופה כועסים על נועה קירל
צילום: ערן לוי

סערה בפולין: באירופה אהבו את הביצוע של נועה קירל בגמר האירוויזיון. הנציגה הישראלית סיימה שלישית בגמר הגדול באנגליה כשלא מעט מדינות העניקו לה את ה-"דוז פואה", הניקוד המירבי בתחרות. אחת המדינות שהעניקו לקירל את הניקוד הגבוה, הייתה פולין. לאחר הגמר, אמרה קירל בריאיון ל-ynet כי הניקוד הגבוה מהפולנים, אחרי שמשפחתה נשפתה בשואה, מסמל עבורה ניצחון. אבל האמירה, כך נראה עצבנה את הפולנים. 

"משקפת את רמת החינוך על השואה בישראל?"

אנה-מריה ז'וקובסקה, חברת פרלמנט פולנית, זעמה וצייצה בטוויטר שלה: "האם אמירה זו משקפת את רמת החינוך על השואה בישראל? האם צעירים בישראל חושבים שהשואה נגרמה על ידי פולין, שאזרח ישראלי צעיר יכול להשיג עליה ניצחון מוסרי לאחר שנים רבות, או מה זה אומר?".

נועה קירל והרצוג

נועה קירל והרצוג צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

יזמין את קירל לביקור במדינה

גם סגן שר החוץ הפולני, פאבל יבלונסקי הגיב לנושא וכתב: "העובדה שאנשים רבים בישראל רואים בפולין שותפה לביצוע פשעים גרמניים, ולא הקורבן שלהם, היא לרוב תוצאה של חוסר ידע והשכלה לא מלאה", עוד אמר כי "אנחנו מתחילים תהליך ארוך שבוודאי לא יניב תוצאות באופן מיידי - אך יחד עם זאת אני בטוח שבטווח הארוך הוא יאפשר לנו לבנות יחסי פולין-ישראל טובים, המבוססים על אמת ועל הבנה הדדית ששני העמים שלנו היו קורבנות של פשעים גרמנים". סגן שר החוץ אמר כי יזמין את קירל לביקור במדינה.