יהורם גאון מסביר: "אני לא מתגעגע אבל היא בתוכי כל הזמן"

הזמר הוותיק, המזוהה עם ירושלים, משתף על תחושותיו ביום ירושלים: "אני זוכר את היום שירושלים שוחררה והיא הייתה החג של כל מי שחי פה". על הקונפליקטים בעיר: "אני לא כל כך מתרגש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 09:05 כז באייר התשפג

יהורם גאון מסביר: "אני לא מתגעגע אבל היא בתוכי כל הזמן"
יהורם גאון, ירושלים נמצאת בתוכו, צילום: Yossi Zamir/FLASH90

יום ירושלים: רבים חוגגים היום (ה') את יום ירושלים. אבל אם יש בן אדם אחד שמזוהה איתה במיוחד, הוא הזמר יהורם גאון. בריאיון לאילה חסון ב"רשת ב", שיתף גאון על יחסיו עם העיר כיום: "אני לא מתגעגע אבל היא בתוכי כל הזמן, עשיתי סרטים שנושאם ירושלים והמון שירים שרתי לעיר, מתוך כל היצירה אני מבין שאני מאוהב בעיר".

"זה הולך ומצטמצם לציונות הדתית"

גאון התייחס גם למצבה של העיר: "היא עוברת שינויים. אבל מי שנולד בה, מי שעבר בה את מלחמת השחרור ופחד כל רגע שהמלחמה הזאת תסתיים אחרת, לא כל כך מתרגש מהתהפוכות בעיר". גאון הוסיף גם על מעמדה של ירושלים בליבותיהם של הציבור הרחב: "אני זוכר את היום שירושלים שוחררה והיא הייתה החג של כל מי שחי פה, ולאט לאט זה הולך ומצטמצם לציונות הדתית ובשאר הארץ לא רואים בה את המרכז שהיא צריכה להיות".

ירושלים

ירושלים, בליבו של יהורם גאון.  צילום: shutterstock

לא לראשון לציון ולא לתל אביב

גאון סיפר על הקשר המיוחד לעיר: "אני שומר לה את זכות היותה הסיבה לכך שאנחנו כאן כולנו, מה שהביא אותנו לכאן זה הגעגוע שנכתב בתוך ספרי התפילה, שחרית מנחה וערבית. זו הייתה הרוח שהביאה אותנו לכאן, לעיר הזאת, לא לראשון לציון ולא לתל אביב. אז רכבת כזו או רכבת אחרת, כל הדברים האלה הם קטנים בסיפורה העצום של העיר הזאת" שיתף את מחשבותיו.