עופר חדד נפרד: "כאב לב גדול"

המגיש הסרוג ספד לעיתונאי החרדי הוותיק, יצחק נחשוני, שהלך לעולמו, וסיפר כי הוא היה מדור המייסדים של העיתונות החרדית. שר המורשת הביע תנחומים, "איש הרוח והעט, העשייה והחסד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 14:10 כד באייר התשפג

עופר חדד נפרד: "כאב לב גדול"
עופר חדד, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

העיתונאי החרדי הוותיק, יצחק נחשוני, הלך הבוקר (ב') לעולמו לאחר מאבק במחלה בגיל 69. נחשוני, לשעבר עורך העיתון "מרכז העניינים" ואביהם של העיתונאי קובי נחשוני והמוזיקאי אהר'לה נחשוני, היה אישיות מוכרת בקרב חוגי התקשורת המגזרית. העיתונאי והמגיש הסרוג, עופר חדד, נפרד ממנו במילים חמות. 

בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, ספד חדד וכתב: "כאב לב גדול על יצחק נחשוני שהלך לעולמו מוקדם מדי". הוא פירט כי מדובר בדור המייסדים של העיתונות החרדית, "אדם מיוחד, חכם ואהוב". המגיש סיפר כי השניים נפגשו רק לפני שבועיים במרכז חרדי להכשרה מקצועית, "לשם הגיע למרות שהקושי הבריאותי כבר ניכר בו. הוא היה מסור למשימה ולעתיד הציבור החרדי. חיבוק גדול לקובי ויהודה ולמשפחת נחשוני כולה". 

שר המורשת, הרב עמיחי אליהו, ספד לו גם הוא, ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו שיתף תמונה של יצחק נחשוני עם בנו העיתונאי. "כאבתי לשמוע את הבשורה הקשה על פטירתו של העיתונאי, איש הרוח והעט, העשייה והחסד, הרב יצחק נחשוני ז"ל. תנחומי לחברי קובי נחשוני ולמשפחה כולה. מן השמים תנוחמו". 

https://twitter.com/Eliyahu_a/status/1658021046488842241

מהעבודה עם הרב בני ואמונה אלון ועד למהדורת הבוקר של קול ברמה 

נחשוני ז"ל כתב בצעירותו בעיתון "בעצם" שפנה לנוער הדתי לאומי, יחד איתו כתבו בעיתון בין השאר חיים זיסוביץ, השר לשעבר הרב בני אלון ז"ל ומי שלימים הייתה אשתו - אמונה אלון. בהמשך השתלב נחשוני בתכניות של מחלקת המסורת ברדיו קול ישראל והיה מעורכי "מצעד הזמירות החסידי". את שירותו הצבאי עשה בגלי צה"ל, והיה לחרדי הראשון שעובר את הבחינות והמיונים לתחנה הצבאית. במשך 8 שנים שימש ככתב וכעורך בתחנה הצבאית, ובמקביל היה דובר הרבנות הצבאית.

בשנת 1983 הקים יחד עם ישראל קצובר את השבועון "יום השישי" שנחשב לפורץ דרך בתחומו והופיע עד לשנת 2001. נחשוני היה גם מעורכי התכניות ברדיו קול חי במשך כמה שנים, וכן ערך את השבועונים של הרב אמנון יצחק "ארבע כנפות" ו"שופר ניוז", וכן כתב טורי אקטואליה באתר בחדרי חרדים. בהמשך הגיש נחשוני את התכנית "מדינה בתוך מדינה" ברדיו קול חי. ערך את העיתון מרכז העניינים בין השנים 2010 - 2021. ביולי 2021 פורסם כי יצטרף לצוות הפרשנים של עיתון "משפחה", וכן הגיש יחד עם איש התקשורת נועם זיגמן את מהדורת הבוקר בקול ברמה.