נפתלי וגילת בנט: "נשמתה כנראה לא מצאה מנוח"

ראש הממשלה לשעבר ורעייתו נפרדים מהחיילת המשוחררת שנהרגה במעבר יתיר, לאחר שהתחפשה למחבלת: "היא ישנה בחדרה של מיכל בתנו ושמענו את סיפורה המורכב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 13:13 יט באייר התשפג

נפתלי וגילת בנט: "נשמתה כנראה לא מצאה מנוח"
נפתלי וגילת בנט | , צילום: Marc Israel Sellem/POOL

האירוע הקשה אתמול בו נהרגה חיילת משוחררת שזוהתה כמחבלת במחסום בדרום הר חברון, ממשיך לעורר הדים. הצעירה שביקשה ליטול את חייה, ליבנת גרין, החליטה להתחזות למחבלת וכך לסיים את חייה. בפוסט עצוב במיוחד, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נפרד היום (ד') מהצעירה שמשפחתו הספיקה לאמץ לזמן קצר.  

"היא נכנסה לנו ללב"

"אתמול בערב נשבר לנו הלב כשהתבשרנו גילת, אני והילדים שלוחמת מג"ב לשעבר ליבנת גרין מצאה את מותה הטראגי", כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו.

בנט סיפר כי משפחתו זכתה להכיר את ליבנת לזמן קצר. "היא נכנסה לנו ללב. לפני מספר שנים, לאחר שנודע לנו שליבנת, אז לוחמת מג"ב משוחררת, נאלצת לישון בליל חורף גשום באוהל, הזמנו אותה לביתנו משך מספר ימים, עד למציאת מקום מגורים. ארחנו אותה בחום בביתנו, והיא ישנה בחדרה של מיכל בתנו ושמענו את סיפורה המורכב. איזו ילדה חכמה. איזה סיפור חיים קשה ונוגע ללב". 

"מבקש לאחר מותה להזכיר דווקא את שירותה הצבאי ואת הצל"ש שקיבלה"

ראש הממשלה לשעבר סיפר כי אחרי שהם מצאו ללבנת ז"ל פתרון מגורים, הם פעלו לסייע לה גם למצוא מקום עבודה באזור באר שבע. "ניסינו לסייע בעוד דרכים, כדי שלבנת תעלה על המסלול". 

בנט סיכם: "מותה מכאיב מאוד. נשמתה כנראה לא מצאה מנוח. על כולנו להיות מודעים לקשיים של מתמודדי נפש ולסייע להם ככל שאפשר. אני מבקש לאחר מותה להזכיר דווקא את שירותה הצבאי ואת הצל"ש שקיבלה על תפקידה באירוע ירי. יהי זכרך ברוך, לבנת היקרה. אני ומשפחתי נזכור אותך תמיד".