"רעדו לי הידיים": הפרס המכובד שקיבל הקולנוען הדתל"ש

יאיר אגמון התבשר על כך שזכה ב"פרס היצירה לסופרים עבריים" ופרסם פוסט מרגש על הדרך שעבר- החל מחלומותיו כילד ועד להוצאת ספרו הראשון: "כשקיבלתי את השיחה רעדו לי הידיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 14:30 יז באייר התשפג

"רעדו לי הידיים": הפרס המכובד שקיבל הקולנוען הדתל"ש
יאיר אגמון, צילום: Raya Shuster (רעיה שוסטר) , CC BY-SA 3.0, ויקיפדיה

בהכרה הציבורית ואהדת הקהל, זכה יאיר אגמון בעיקר בזכות הפרויקטים הקולנועיים שלו - ביניהם סדרת הרשת זוכת הפרסים "הטרמפיסטים" אותה יצר. אולם אתמול (א'), התבשר אגמון על כך שהוכרז כזוכה בתחרות מכובדת בז'אנר מעט שונה - ספרות עברית. בפוסט שפרסם סיפר על התרגשותו מההכרה שקיבל על הספרים שהוציא, וחתם בברכת "שהחיינו". 

"כשקיבלתי את השיחה רעדו לי הידיים"

"היום בצהריים קיבלתי שיחת טלפון מרגשת, שבה נתבשרתי שזכיתי בפרס היצירה לסופרים עבריים", כתב אגמון בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו, וסיפר, "שלוש עשרה שנים חלפו מאז שהוצאתי את הספר הראשון שלי, ועד עכשיו, עד היום, לא קיבלתי שום הכרה 'רשמית' על הספרים שכתבתי". לאגמון היה חשוב לומר כי אינו מתלונן על כך, "זכיתי בקוראות וקוראים אהובות ואהובים, הכל שלהם והכל בשבילם, ובכל זאת, קשה לי לתאר לכם כמה שהפרס הזה מרגש אותי. כשקיבלתי את השיחה רעדו לי הידיים".

"שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה"

הקולנוען המוכשר נזכר בדרך שעבר, וסיפר כי היה "ילד קטן ובודד וביישן, קורא ספרים של יהודה אטלס בבית צפוף בשכונת גילה בירושלים, וחולם להיות סופר. מי היה מאמין שהחלום הזה יתגשם". בסיום דבריו בירך: "ברוך אתה ה' אלהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".