אברי גלעד נגד מאי גולן: "מחריבה את מעמד הנשים"

אחרי שמונתה לשרה למעמד האישה וענתה בבוטות למירב בן ארי, איש התקשורת ממליץ: "בדמיוני, מאי, את בוחרת לך מנטור/ית שלוקח אותך ומלמד אותך להיות ליידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/23 22:17 טו באייר התשפג

אברי גלעד נגד מאי גולן: "מחריבה את מעמד הנשים"
מאי גולן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה ביום שני האחרון את החלטת הממשלה להקים את המשרד לקידום מעמד האישה ולמנות את חברת הכנסת מהליכוד, מאי גולן, לתפקיד השרה האחראית עליו. מינויה של גולן עורר סערה במליאה, וחברת הכנסת מירב בן ארי תקפה אותה על כך שלא שירתה בצה"ל. אברי גלעד הצטרף גם הוא לתוקפים בטורו ב"ישראל היום".

"פתיל ממש קצר שאפילו במיקרוסקופ המשוכלל במכון ויצמן מתקשים לראותו"

"אין שום הצדקה לדיבור האלים שיוצא לך מהפה. גברתי, קני מראה. אני מבין שיש לך פתיל ממש קצר, שאפילו במיקרוסקופ המשוכלל במכון ויצמן מתקשים לראותו, ואני מבין שגדלת כחתולת רחוב והשחזת את לשונך בעימותים בשכונה - אבל כל זה נגמר עכשיו. קיבלת את הזדמנות חייך להיחלץ מהגורל שצפוי בדרך כלל למי שגדלה בשכונה דלה, למשפחה ענייה ובתנאים קשים. הנה, הגעת. עכשיו את צריכה לקבל החלטה אם את משתדרגת לשרה - או נשארת שורדת", כתב גלעד.

אחרי הביקורת, כתב איש התקשורת רשימת המלצות: "בדמיוני, מאי, את בוחרת לך מנטור/ית שלוקח אותך ומלמד אותך להיות ליידי. מנקה את התוקפנות ואת תגובתיות־היתר, ומלמד אותך להכיל ביקורת, להגיב בנימוס, לא להיגרר לפרובוקציות, להיות מעל לרפש ולא מתחתיו".

"ככה לא מקדמים את מעמד הנשים"

"את מבינה, השרה גולן - את השרה לקידום מעמד האישה. בינתיים את מחריבה את מעמד הנשים, כי את מהווה דוגמה מחרידה לאיך מחזירים אותן עידנים לאחור על ידי אימוץ דפוסי התנהגות גבריים ירודים. נהיית הסמן הקיצוני לדיבור נגוע, לאלימות מילולית, לחוסר תרבות במובן העמוק שלה. ככה לא מקדמים את מעמד הנשים", סיים גלעד.