היסטוריה בממלכה: צ'ארלס הוכתר למלך בריטניה | צפו בתמונות

בכנסיית וסטמינסטר, לעיניי 2,300 מוזמנים ו-100 מנהיגים וראשי מדינות מרחבי העולם, הוכתר צ'ארלס השלישי למלך בריטניה | הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל ייצגו את ישראל בטקס, והרב הראשי של בריטניה בירך ללא מיקרופון בשל השבת | צפו בתמונות ובסרטונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/23 21:12 טו באייר התשפג

היסטוריה בממלכה: צ'ארלס הוכתר למלך בריטניה | צפו בתמונות
צ'ארלס השלישי. המלך החדש, צילום: shutterstock

התרגשות רבה בבריטניה. המלך צ'ארלס השלישי הוכתר היום (שבת) בכנסיית וסטמינסטר לעיניי 2,300 מוזמנים ו-100 מנהיגים וראשי מדינות מרחבי העולם נכחו בטקס. בטקס ההכתרה השתתפו גם הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, לצד הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, והם צעדו ברגל בכדי לא לחלל את השבת. הרב מירוויס בירך בלי מיקרופון.

התמונה המסורתית, בלי אמא

הטקס רב הרושם התחיל בחצות היום, שעון לונדון, כשהארכיבישוף מקנטנברי נשבע אמונים והניח את הכתר על ראשו של המלך. אחריו נשבע גם בנו הבכור של המלך, הנסיך וויליאם, והוא כרע ברך בפני אביו, יורש העצר השתחווה לו, נשבע אמונים ואף נישק את לחיו.

אחרי ההמלכה המלך והמלכה יצאו לגני ארמון בקינגהאם לסקירת המסדר הצבאי והתקבלו בהצדעה, בשירת "אלוהים נצור המלך" ובשלוש קריאות הידד. לבסוף הצטלמה המשפחה, ללא אמא ועם הכתר על ראשו של צ'ארלס, במרפסת בארמון יחד עם משפחת המלוכה.

כתר במשקל 2.2 קילו

בכנסייה מתקיימים טקסי ההכתרה מאז 1066, שנת הכתרתו של וויליאם הכובש. השמן ששימש למשיחת המלך הופק מזיתים משני מטעים בהר הזיתים - במנזר העלייה ובכנסיית מריה מגדלנה, שם קבורה סבתו של המלך צ'רלס, אליס, נסיכת יוון. הכתר שהונח על ראשו של המלך היה הכתר של המלך צ'ארלס השני, שמלך על אנגליה במאה ה-17 ומשקלו 2.2 קילוגרם.