הרב אברהם סתיו נזכר: "הבנתי שאני אוכל טרפות על בסיס יומיומי"

בפוסט שפרסם בפייסבוק משתף הרב בתחושת הרתיעה שעולה בו בעת אכילת מוצרים מן החי, בידיעה שייתכן ואינם כשרים: "ההכרה הברורה, שפעם ביומיים-שלושה בערך אני מכניס לפה בשר או ביצה או חלב שבעצם הוא טריפה גמורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 13:57 י באייר התשפג

הרב אברהם סתיו נזכר: "הבנתי שאני אוכל טרפות על בסיס יומיומי"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

הרב אברהם סתיו, מרבה לעסוק בנושאי כשרות וטבעונות, ולא פעם מציף נושאים אלה ברשתות החברתיות. בפוסט ששיתף היום (ב') בחשבון הפייסבוק שלו התייחס לסוגיית הכשרות של מוצרים מן החי. הרב כתב: "אני זוכר את הרגע שבו הבנתי שאני אוכל טריפות על בסיס יומיומי".

הרב הסביר, "למדנו אז 'אלו טרפות', ונכנסנו גם לבעיית החיסונים ולנושא של צומת הגידים. אבל האסימון נפל לי רק בתור לארוחת הצהריים, כשהסתכלתי על המגש המלא חלקי-עופות ואמרתי לעצמי: מה הסיכוי שאין ביניהם עוף אחד שהוא טריפה?"  בעקבות כך, אמר, "העדפתי באותה ארוחה להסתפק בירקות. בלי קוטג'".

צילום: Anat Hermony/FLASH90

"אני מכניס לפה בשר או ביצה או חלב שבעצם הוא טריפה גמורה"

הרב סתיו הבהיר כי אינו מעוניין להיכנס לפולמוס ההלכתי בנושא, אלא רק להעביר את התחושה שחווה: "אני מדבר על התחושה, ההכרה הברורה, שפעם ביומיים-שלושה בערך אני מכניס לפה בשר או ביצה או חלב שבעצם הוא טריפה גמורה", לטענתו: "כזה שאם היינו עוקבים אחר ההיסטוריה שלו, ובודקים ביסודיות את בעל החיים שממנו הגיע, לא היה ספק קל שבקלים שהוא אסור מדאורייתא ומדרבנן". הרב הסביר כי בעקבות הרגע הזה, נוצרה אצלו "רתיעה מסוימת מבשר ומוצריו ומוטיבציה לקדם תחליפים צמחיים וסינתטיים".