"אני אוהב": גיא זוארץ גילה למה היה לומד את פרשת השבוע

המנחה והשחקן, גיא זוארץ, חשף בראיון את החיבור המיוחד שלו ליהדות ולמסורת: "אני מאוד אוהב את התנ"ך, את התורה, את היהדות, את מה שעם השנים אספתי וסיגלתי לחיי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/23 15:13 ז באייר התשפג

"אני אוהב": גיא זוארץ גילה למה היה לומד את פרשת השבוע
גיא זוארץ, מנחה הישרדות, צילום: Shlomi Cohen/Flash90

המנחה והשחקן, גיא זוארץ, הנחה ביום רביעי האחרון, יום העצמאות, את טקס חידון התנ"ך לשנת תשפ"ג. בראיון לחדשות 13 שהתפרסם היום (ו'), סיפר זוארץ על החיבור שלו ליהדות ולמסורת וחשף כי הוא היה לומד לפני התכנית השבועית שלו בערוץ 20, "פרשת השבוע עם גיא זוארץ", את הפרשה כדי להכין את עצמו לתכנית.

"הייתי קורא לפני הצילומים את הפרשה, קורא פרשנויות ושואל את עצמי שאלות"

כאמור, זוארץ סיפר בראיון על אהבתו למסורת וליהדות וציין כי היה לומד את פרשת השבוע לפני כל תכנית. "אני מאוד אוהב את התנ"ך, את התורה ואת היהדות. אני אוהב את החיבור שלי המיוחד, המסורתי הזה, את מה שעם השנים אספתי וסיגלתי לחיי. כשהנחתי את פרשת השבוע הייתי לומד. הייתי קורא לפני הצילומים את הפרשה, קורא פרשנויות ושואל את עצמי שאלות שעניינו אותי כדי שבהמשך אשאל את האורחים שלי. עכשיו, בהכנות לחידון, אני מתעמק בכל מיני נושאים שלא היה לי מושג לגביהם חוץ מלשמוע אותם בשבת מדי פעם".

צילום: Flash90

המנחה סיפר כי משפחתו נהגה לצפות בחידון התנ"ך למרות שגדל בבית חילוני עם זיקה למסורת. "אני זוכר שהייתי יושב עם אימא שלי בכל שנה מול החידון - וזה לא שהיינו בית דתי. היינו בית חילוני עם זיקה למסורת, אבל עדיין. היה משהו ברגע הזה שבו אתה רואה את כל הנערים והנערות מכל העולם מתאחדים סביב התנ"ך. כל אחד עם המבטא שלו, עם הידע שלו, עם ההיסטריה לקראת החידון וזה רגע מאוד ישראלי לטעמי. אני גאה לקחת בו חלק".