קובי אוז בביקורת על שיר המחאה: "טיפה מתמסכן"

סולנה של להקת "טיפקס" אוהב את אהוד מנור, אבל מדייק את שירו המפורסם: "דמיינו שאתם אומרים לאהובתכם 'אין לי אשה אחרת' במקום  'את האחת שלי'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 11:21 ו באייר התשפג

קובי אוז בביקורת על שיר המחאה: "טיפה מתמסכן"
קובי אוז. , צילום: פלאש 90

המוזיקה הישראלית שופעת בלהיטים ובשירים זכורים, ולקראת יום העצמאות ה-75 יצאו בתאגיד השידור הישראלי עם תחרות שתבחר את שיר ה-75 של המדינה. השיר הזוכה נחשף אמש (ד') והוא "אין לי ארץ אחרת" שכתב אהוד מנור וביצעה גלי עטרי. סולנה של להקת "טיפקס", קובי אוז, הסביר מדוע הוא לא אוהב את השיר.

דמיינו שאתם אומרים לאהובתכם "אין לי אשה אחרת" במקום  "את האחת שלי"

"דעה לא פופולרית על שיר ה-75", פתח אוז והמשיך: "תמיד הערצתי לעומק את אהוד מנור ז"ל אך בעיני טיפה מתמסכן להגיד 'אין לי ארץ אחרת'. דמיינו שאתם אומרים לאהובתכם "אין לי אשה אחרת" במקום נניח "את האחת שלי". למען האמת העם היהודי שגשג בהמון ארצות אבל זאת, כפרה עליה, שלנו. והיא לא כבשת הרש, היא יהלום".

אהוד מנור

אהוד מנור צילום: Moshe Shai/Flash9

השיר "אין לי ארץ אחרת", כאמור נכתב על ידי אהוד מנור ובוצע על ידי גלי עטרי. מי שהלחינה אותו היא קורין אלאל. הוא הוקלט לראשונה בשנת 1986. השיר נכתב כתגובה מאוחרת למותו של אחיו הצעיר של מנור במלחמת ההתשה, אך בשל מועד פרסומו נתפס בציבור כשיר נגד מלחמת לבנון הראשונה, ולאורך השנים שימש למחאות שונות - כולל האחרונה נגד הרפורמה המשפטית.

קובי אוז משנה כיוון: "לא מבין מה עובר להם בראש"

אוז ידוע בדעותיו המתונות, ואחרי עצירת החקיקה שיתף כי הוא לא מבין מדוע נמשכות ההפגנות. "אחרי נאום נתניהו הראשון 'אני נכנס לקטע' הבנתי שצריך לגרום להם לעצור ולדבר", שיתף הזמר, כשהוא מתייחס לאמירה של ראש הממשלה על כך שהחקיקה בנושא הרפורמה המשפטית לא תיעצר. "התגובה שלי היתה להצטרף להפגנות", הודה אוז, ששינה את דעתו לאחר ההודעה של נתניהו כי החקיקה תיעצר ותתקיים הידברות בין שני הצדדים. "עכשיו כשהם עצרו ומדברים", שיתף הזמר בכנות, "אני לא מבין מה עובר למפגינים בראש".