שלמה ארצי, מחנה יהודה ושניצל: שאלנו את מפורסמי ארצנו מה ישראלי בעיניהם

ישראל חוגגת 75 ויצאנו לבדוק מה הדבר הכי ישראלי, שאלנו פוליטיקאים, אנשי ציבור ותרבות ושאר מפורסמי ארצנו מה ישראלי בעינהם. חלק מהתשובות הפתיעו גם אותנו | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/23 20:52 ד באייר התשפג

שלמה ארצי, מחנה יהודה ושניצל: שאלנו את מפורסמי ארצנו מה ישראלי בעיניהם
חוגגים 75, מה ישראלי בעינך?, צילום: Arie Leib Abrams/FLASH90

מה ישראלי בעינך: מדינת ישראל חוגגת את יום העצמאות ה-75 להיווסדה ורצינו לבדוק מהו הדבר שהכי מזוהה איתנו, הישראלים ועם המדינה. כשמדברים על הדבר הכי ישראלי, ישנם המוני אירועים, תאריכים, אנשים, מאכלים ועוד ועוד דברים שהכי מאפיינים אותנו, הישראלים. שאלנו פוליטיקאים, אנשי תקשורת ותרבות מה הדבר הכי ישראלי בעיניהם, חלק מהתשובות הפתיעו גם אותנו.

צפו בסרטון המלא: "מה ישראלי בעינך?":

מה ישראלי בעינך? צילום: חדשות כיפה

"מה אתה צריך אחי? דבר איתי מה אתה צריך"

חבר הכנסת משה סולומון מהציונות הדתית ענה על השאלה: "ישראלי בעיני זה לאכול שניצל ביום שישי, אבל ברצינות, ישראלי בעיניי זה לקבל צו מילואים באמצע החיים ולעזוב הכל ולהתייצב למען בטחון ישראל". מדליק המשואה, השחקן והקומיקאי שלום אסייג ענה ואמר שהמשפט "מה אתה צריך אחי? דבר איתי מה אתה צריך" זה הדבר הכי ישראלי".

שלום אסייג, "מה את הצריך אחי?"

שלום אסייג, "מה את הצריך אחי?" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זאת תחושה שיש רק כאן בישראל ואין בשום מקום אחר בעולם"

גם השחקן טל מוסרי ענה על השאלה ואמר: "הכי ישראלי בעיניי זה יום שישי בצהריים, לאט לאט כולנו מורידים הילוך והולכים לבלות עם החברים והמשפחה ביום שישי, זאת תחושה שיש רק כאן בישראל ואין בשום מקום אחר בעולם". חבר הכנסת מתן כהנא ענה תוך שהוא מנגן בחלילית את מנגינת הפתיחה של התוכנית המיתולוגית "ארבע אחרי הצהריים".

טל מוסרי

טל מוסרי צילום: ללא