"שיכורים שעד לפני רגע רקדו טראנסים עומדים מולי וצועקים 'צרחות ודם על המדים'"

אחד הלהיטים הגדולים שהביא לפריצתו של עידן עמדי הוא "כאב של לוחמים", שיר שעוסק בחוויות והטראומות הקשות שהביא אותו משירותו הצבאי. יותר מעשור לאחר מכן, הזמר נזכר בהתחלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 12:21 ג באייר התשפג

"שיכורים שעד לפני רגע רקדו טראנסים עומדים מולי וצועקים 'צרחות ודם על המדים'"
עידן עמדי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עידן עמדי התפרסם לפני יותר מעשור בריאליטי השירה "כוכב נולד". השיר שהביא לו את התהילה והפרסום היה "כאב של לוחמים", שיר חשוף המתאר חוויות קשות משירותו הצבאי, שזכה לאהדה רבה בציבור והפך לאחד השירים המזוהים ביותר עם ימי הזיכרון. הזמר, שפיתח מאז קריירה מצליחה, חזר אחורה להתחלה שלו. "בסוף שנת 2010, אני לומד להיות זמר. בארגז הכלים שלי יש שיר אחד עם שלושה אקורדים ושם שלא משאיר מקום לתהות, 'כאב של לוחמים'".

"רק בארץ הזו אפשר לשיר שיר עם מילים כמו אלו ורגע אחרי לקפוץ ולרקוד"

"זמר עם שיר אחד הוא כמו קוסם שרץ עם אותו הטריק לעשרות במות", שיתף עמדי, ותיאר את הרצון לשרוד. הופעות הפריצה של עמדי קרו לפנות בוקר במועדונים, "המבלים הם בני גילך, משוחררים טריים, שיכורים שעד לפני רגע רקדו טראנסים, עומדים עכשיו מולי וצועקים 'צרחות ודם על המדים'", תיאר הזמר. גם עמדי בעצמו היה שותה לפני ההופעה, מסתכל עליהם שרים וחושב לעצמו, "רק בארץ הזו אפשר לשיר שיר עם מילים כמו אלו ורגע אחרי לקפוץ ולרקוד. הולך לרקוד עם חיילים מתים בלב".