חיים לוינסון משתף: "אחד הזכרונות החזקים שלי מימי ילדותי"

עיתונאי הארץ שגדל כחרדי ויצא בשאלה, משתף בזכרון מילדותו רגע אחרי אסון המסוקים ומציג את עמדתו של הציבור החרדי, "90 אחוז מהציבור החרדי מבין את חשיבות ההליכה לצבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 11:05 ג באייר התשפג

חיים לוינסון משתף: "אחד הזכרונות החזקים שלי מימי ילדותי"
חיים לוינסון, צילום: Moshe Shai/FLASH90

חיים לוינסון הוא עיתונאי "הארץ", שגדל במשפחה חרדית ויצא בשאלה. לא פעם הוא מתבטא כנגד הציבור הדתי או החרדי, בתור מי שגדל לתוכו, אך הפעם היו ללוינסון דברים אחרים לומר. היום (ב') הוא שיתף בחוויה אישית שלו בחשבון הטוויטר. "אחד הזכרונות החזקים שלי מימי ילדותי היה אחרי אסון המסוקים", כתב העיתונאי וסיפר כיצד שמע באוטובוס את קריין הרדיו קורא את שמות ההרוגים באסון.

רגע אחרי אסון המסוקים - "כל האוטובוס הדו מפרקי גועה בבכי"

"כל האוטובוס הדו מפרקי גועה בבכי", תיאר לוינסון, והסביר כי מעולם לא חש זלזול או בוז כלפי חללי צה"ל. "לא פעם ולא פעמיים אמרנו תהילים לזכר חיילים שנפלו בלבנון", הודה, "הצער היה משותף. 90 אחוז מהציבור החרדי מבין את חשיבות ההליכה לצבא ומה עושים החיילים. במובנים מסוימים, סיפורי הגבורה והחסמב"ה מהלכים עליהם הרבה יותר קסם מאשר בציבור הכללי".

"הדרישה 'לגייס את כולם' היא כמו לעשות הפלה אחרי שהילד כבר נולד"

"אחד הדברים שהתבררו במשבר המשפטי/פוליטי/החברתי הנוכחי הוא שאין בישראל אתוס משותף", הסביר העיתונאי הדתל"ש, וטען כי לחרדים יש אתוס אחר, "לשיטתם, לצד ההגנה הפיזית על עם ישראל, יש את הרוחניות: את הקיום של העם". לוינסון טען כי נעשו עם השנים טעויות קשות עם הציבור החרדי, כמו מתן הפטור הגורף והערים החרדיות, "אבל הטעות כבר נעשתה. הדרישה 'לגייס את כולם' היא כמו לעשות הפלה אחרי שהילד כבר נולד".

העיתונאי טען כי גולדקנופף וטסלר הם הדוגמא הרעה ביותר לעסקנות פוליטית, "הראשון הוא איש מפוקפק, השני מגן פדופיליה נטול כישורים שהתקדם בגלל לקקנות לאדמו"ר, אבל זה לא הסיפור עליהם, אלא על הציבור שהם מייצגים". העיתונאי הזכיר כי יום הזיכרון הוא גם לחללי פעולות האיבה, מהם החרדים סובלים לא פחות בגלל סממניהם היהודים. "גולדקנופף וטסלר לא עשו צבא ולא מעודדים שירות בצבא אבל הם חלק מאנשים שמודים לכל חייל שעושה צבא, וליבם דואב על כל אחד שלא חזר מהקרב".