צפו מרגש: איתי לוי שר יחד עם יורש העצר האיראני את הפיוט המפורסם

הזמר והיוצר, איתי לוי נפגש עם רזה פהלווי, בנו של מנהיג איראן שהודח במהפכה, אשר הגיע לביקור היסטורי בארץ עם אשתו ושר יחד איתו את "שבחי ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 09:46 כח בניסן התשפג

מרגש: איתי לוי שר יחד עם יורש העצר האיראני את הפיוט המפורסם
צילום: מינקובסקי תקשורת

על רקע המתיחות בין איראן לישראל, יורש העצר האיראני ובנו של השאה, רזא כורש פהלווי, הגיע ביום שני האחרון לביקור בישראל. יורש העצר הוא אישיות האיראנית הבכירה ביותר שהגיעה אי פעם לביקור פומבי בישראל. במהלך ארוחת הערב  שנערכה אמש (ג') בביתו של איש העסקים שפי ששון, הזמר והיוצר, איתי לוי נפגש עם רזה פהלווי ושר יחד איתו את "שבחי ירושלים".

איתי לוי שר עם יורש העצר האיראני "שבחי ירושלים" (מינקובסקי תקשורת):

"אני רוצה שעם ישראל ידע שהרפובליקה האסלאמית לא מייצגת את העם האיראני"

פהלווי כתב בעמוד הטוויטר שלו כי הוא נוסע לישראל. "כדי להעביר מסר של ידידות מהעם האיראני, לעבוד יחד עם מומחי מים ישראלים על דרכים להתמודד עם הניצול לרעה של המשטר את משאבי הטבע של איראן, ולחלוק כבוד לקורבנות השואה ביום השואה. אני רוצה שעם ישראל ידע שהרפובליקה האסלאמית לא מייצגת את העם האיראני. ניתן להצית מחדש את הקשר העתיק בין עמינו, לטובת שני העמים. אני נוסע לישראל כדי למלא את תפקידי לקראת אותו עתיד טוב יותר".

צילום: מינקובסקי תקשורת

שרת המודיעין, גילה גמליאל, שמלווה את יורש העצר אמרה עם הגעתו לארץ כי מדובר בהחלטה אמיצה מצדו לבקר בישראל. "אני שמחה לארח את יורש העצר האיראני, ומעריכה את החלטתו האמיצה לבקר לראשונה בישראל. יורש העצר מסמל מנהיגות אחרת מזו של משטר האייתולות, ומוביל ערכים של שלום וסובלנות, בניגוד לקיצוניים השולטים באיראן. הקשרים הטובים בין העמים התקיימו כבר לפני אלפי שנים, עוד בימי אסתר המלכה שסיכלה את מזימתו של המן הרשע להשמיד את היהודים בפרס". לדבריה: "אנחנו עושים היום את הצעד הראשון כדי לבנות מחדש את הקשרים בין העמים".