עמית סגל על טייס אל-על: "יש לנו כאן גמל מעופף"

אחרי המקרה בו טייס אל-על כרז לנוסעים במטוס הודעה בה קישר בין התוכנית לשינויים במערכת המשפט, ולאירועים שטלטלו את אירופה במאה הקודמת, העיתונאי הסרוג עקץ אותו "מרוב דבשת יש לנו כאן גמל מעופף" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 14:51 כז בניסן התשפג

עמית סגל על טייס אל-על: "יש לנו כאן גמל מעופף"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום הזיכרון לשואה ולגבורה מצוין היום (ג') בטקסים ואירועים שונים ברחבי הארץ. בטיסת אל-על מישראל לניו יורק, בחר קברניט הטיסה לציין את יום השואה בדרך לא שגרתית, כאשר שיתף את הנוסעים בהגיגיו הפוליטיים, וטרח לקשר זאת לממשלה הנוכחית, לתוכנית השינויים במערכת המשפט, ולאירועים שטלטלו את אירופה במאה הקודמת כאשר אמר לנוסעים במערכת הכריזה של המטוס "להזכיר את יום השואה כי דברים כאלה יכולים לקרות רק בדיקטטורות ומדינת ישראל נלחמת על הדמוקרטיה שלה בימים אלה".

"מרוב דבשת יש לנו כאן גמל מעופף"

העיתונאי עמית סגל עקץ את הטייס, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו נגד התפיסה שעלתה אי אז בתחילת ההפגנות כי לטייסים תחושה כי דעתם שווה יותר משל אחרים, סגל סיים בעקיצה לכיוון הטייס "מרוב דבשת יש לנו כאן גמל מעופף"

הביטוי המובהק ביותר לתפיסה האמיתית של הטייס הנ"ל: שדעתו שווה יותר

"לכרוז לנוסעים, ביום השואה, כאשר אתה יודע בוודאות שרבים מהם לא סבורים כמוך, רק כי אתה יכול - זה הביטוי המובהק ביותר לתפיסה האמיתית של הטייס הנ"ל: שדעתו שווה יותר, ורק היא ראויה להישמע. ולזה ייקרא מאבק למען הדמוקרטיה. מרוב דבשת יש לנו כאן גמל מעופף".

"המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית ע"י הגורמים הבכירים בחברה"

נזכיר כי הנהלת אל-על התנערה מדברי הטייס ואמרה כי תבדוק את המקרה ביסודיות בהודעה שהוציאה הנהלת החברה נאמר "חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל". 

עוד הוסיפו, "המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית ע"י הגורמים הבכירים בחברה. אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו".