העיתונאי הסרוג על מאיר שלו: "מדובר בעוד אובסס לנתניהו"

העיתונאי הסרוג, שמעון ריקלין, התייחס לפטירתו של שלו וציין כי הוא לא עניין אותו: "מי שמתעב את מה שאני מייצג לא ראוי לתשומת ליבי. וזה שהוא ממש שנא את נתניהו לא הופך אותו לענק רוחני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/23 09:15 כב בניסן התשפג

העיתונאי הסרוג על מאיר שלו: "מדובר בעוד אובסס לנתניהו"
מאיר שלו, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן, הסופר הישראלי המוערך מאיר שלו הלך לעולמו ביום שלישי האחרון והוא בן 74 והותיר אחריו אישה, שני ילדים ואח. בין ספריו המצליחים: "רומן רוסי" ו-"יונה ונער".

בתוך כך, העיתונאי הסרוג, שמעון ריקלין, התייחס לפטירתו של שלו וציין כי הוא לא עניין אותו וגם הוא לא ראוי לתשומת ליבו.  "לעצם העניין. לא קראתי מעולם ספר אחד של מאיר שלו. הוא לא ממש עניין אותי. וגם מתוך עיקרון שמי שמתעב את מה שאני מייצג לא ראוי לתשומת ליבי. וזה שהוא ממש שנא את נתניהו לא הופך אותו לענק רוחני. להיפך. מדובר בעוד אובסס לנתניהו וזהו. אל תכפו עלי את הערכים שלכם ואת השנאות שלכם. תודה".

צילום: אמיר לוי/פלאש 90

נתניהו ספד למאיר שלו: "על אף חילוקי הדעות, הערכתי את כישוריו הספרותיים"

יממה לאחר פטריתו, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד אמש (ד') לשלו. "שמעתי בצער על פטירתו של הסופר מאיר שלו. על אף חילוקי הדעות בינינו, הערכתי את כישוריו הספרותיים ובייחוד את מאמציו להנגיש את סיפורי התנ"ך לילדי ישראל. יהי זכרו ברוך", כתב נתניהו.

צילום: Miriam Alster/Flash90

הרצוג: "היה איש אשר רוח בו"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד לשלו. "כמה מצער שלא נחוש עוד את הציפייה הדרוכה לעוד ספר חדש של מאיר שלו, שייצא לאור וישנו את חיינו, יהפוך אותם לעשירים יותר, מלאים יותר. כמה עצוב שלא נזכה לחגוג עמו, יליד תש"ח, את יום העצמאות הקרוב. עם פטירתו של מאיר שלו, נותרו מדינת ישראל וארץ ישראל כשהן חסרות את אחד מאוהביהן הגדולים ביותר. הוא היה איש אשר רוח בו, שקרקע המולדת וקורותינו כחברה, כעם וכאומה, פיעמו בכל אחת ממילותיו".

עוד הוסיף וציין כי "החיבור העמוק שלו למורשת ישראל מזה, ולנימיהן הרגישים ביותר של הציונות והישראליות המתחדשת מזה, היו תשתית מפוארת לשורה של נכסי צאן ברזל שיוותרו בידינו לעד, כמצבת נצח לפועלו. הוא גרם לכולנו לאהוב את נופי ילדותו האנושיים והפיזיים, עליהם כתב בכישרון כה רב. לאהוב את השפה העברית, את התנ"ך, וכמובן – אותנו, את העם בישראל. יהי זכרו ברוך.