"אין אלו דברי פרידה": רב היישוב הדתי עוזב אחרי 36 שנה

הרב אהרון איזנטל, רבה של חיספין ב-36 השנים האחרונות החליט לעזוב את תפקידו אך הבהיר כי "אמשיך לשאת באחריות הנדרשת, ככל שאתבקש, עד אשר יימצא תלמיד חכם". הרב הודה לקהילתו: "מוקירה את תורת ה'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/23 11:28 טז בניסן התשפג

"אין אלו דברי פרידה": רב היישוב הדתי עוזב אחרי 36 שנה
חיספין, נפרדים מהרב איזנטל, צילום: CC BY-SA 4.0 Liat Gordon wikipedia

נפרדים מרב היישוב: חברי קהילת היישוב חיספין, נפרדים בימים אלו מרב היישוב ב--36 השנים האחרונות, הרב אהרון איזנטל. בדרשת שבת הגדול שנשא בשבת האחרונה, הודיע הרב על כוונתו לעזוב את התפקיד אך הבהיר כי לא יעזוב בטרם יימצא רב מתאים אחר לתפקיד. הרב פרסם זאת אף בכתב למען מי שלא נכחו בדרשתו.

הרב איזנטל כותב לקהילתו: "לפני שלושים ושש שנים התבקשתי ליטול על שכמי את עול ההנהגה התורנית של קהילת חיספין. אודה ולא אבוש, שבאותה עת, כששימשתי במלאוּת גם כר"מ בישיבת הגולן, לא שיערתי את גודל המשימה והיקפה. במשך שלושים ושש שנים, היו חיי וחיי בני ביתי כרוכים ב"מפעל חיים" זה. היינו יחד אתכם, קהילה אהובה, בימים של חול ובימי קודש, ב"ימים הנוראים" מלאי ההוד וההדר של קהילתנו ובימי שמחה מרוממים, באירועים של שמחה ובשעות של אבל" כותב הרב איזנטל.

הרב אהרון איזנטל, נפרד אחרי 36 שנה

הרב אהרון איזנטל, נפרד אחרי 36 שנה צילום: CC BY-SA 4.0 מלאכי שפירא wikipedia

"אמשיך לשאת באחריות הנדרשת, ככל שאתבקש"

הרב הוסיף: " נפגשתי לאחרונה עם ועד הישוב וביקשתי שיתחיל תהליך איתור אחַר 'איש אשר רוח בו', שיבנה קומה נוספת בבניינה של קהילתנו. יחד עם זאת הבהרתי שמתוקף ההוראה של תורתנו - 'ולא תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רועה', אמשיך לשאת באחריות הנדרשת, ככל שאתבקש, עד אשר יימצא תלמיד חכם בעל שיעור קומה כיאה לקהילתנו, בתקווה שלא ירחק היום".

הרב איזנטל הודה לבני קהילתו עליהם אמר: "קהילת חיספין, שיש בה מגוון כל כך רחב של משפחות ואנשים יקרים, אוהבי תורה ובעלי צדקה, מחנכים רבי השראה ואנשי מעשה, נוער בריא ומאוזן, אידיאליסט ומלא חיים, ועוד ועוד. קהילה שמוקירה את תורת ה' ומקיימת מצוותיו באהבה וביראה, מכבדת את תלמידי החכמים שבקרבה, וחיה ברעות ואחווה".

מכתב הפרידה של קהילת חיספין

מכתב הפרידה של קהילת חיספין צילום: ללא

בקהילה נפרדו מהרב וכתבו: "אנו מלאי רגשי תודה לרב ומשפחתו על ההנהגה והמסירות רבת השנים. לאחר הפסח נקים שתי ועדות: האחת תעסוק בהליך הראוי להוקרת תודה ולפרידה מהרב והשנייה בתהליך האיתור".