הסיפור על השופט הבכיר וכוס המים במהלך משפט זדורוב

השופט אשר קולה תועד בעודו מבקש מאחת העובדות למזוג לו כוס מים, בלי סיבה ניכרת לעין מדוע הוא אינו עושה זאת בעצמו. הסיפור מאחורי הבקשה חושף הסבר הרבה יותר פשוט

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/04/23 12:56 יא בניסן התשפג

הסיפור על השופט הבכיר וכוס המים במהלך משפט זדורוב
השופט אשר קולה מתכונן להקראת פסק הדין , צילום: David Cohen/Flash90

בסוף השבוע האחרון הגיעה לקיצה אחת הפרשיות המיסתוריות של השנים האחרונות. 16 שנים לאחר הרצח הנורא של תאיר ראדה ו-13 שנים לאחר שהורשע בפעם הראשונה, בית המשפט המחוזי בנצרת הכריע כי רומן זדורוב זכאי במשפטו החוזר, זאת לאחר שהשופטים זיכו אותו בדעת רוב של שניים נגד אחד.

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, אשר קולה, היה אב בין הדין, ומול המצלמות שתיעדו את האירוע בשידור חי, הקריא במשך דקות ארוכות את פסק הדין הארוך. רגע מעניין במיוחד תועד מול הקהל, כאשר השופט קולה נראה מסמן לאחת העובדות למזוג לו מים מהקנקן לתוך הכוס, ואינו עושה זאת בעצמו. 

השופט מסמן לעובדת למזוג לו מים

הבקשה עוררה פליאה מסוימת, ואף לגלוג קל נרשם ברשתות החברתיות. בתוכנית הבוקר של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', הקדישו השניים את הדקות הראשונות בשידור כדי לפתור את התעלומה עבור המאזינים. 

הסיפור וההסבר- מדוע אשר קולה ביקש שימזגו לו מים? 

ליבסקינד מספר כך: "שוחחתי עם גורם שאני סומך עליו ברשות השופטת, והוא סיפר לי את הסיפור הבא לסרטון הזה שמזמין הסבר. בהכנות לשידור החי, הגיע מפיק שהסביר לשופטים איך להתנהג מול המצלמות". לדבריו, אחת ההנחיות כללה את האיסור להניח מים על השולחן, מפאת החשש להתזה או פספוס. המנחה מוסיף, "אמר השופט קולה, 'אני לא יכול. אני מקריא פסק דין במשך שעתיים וחייב מים'. בהפקה אישרו לו בתנאי שהוא לא מוזג בעצמו את המים, אלא יבקש מאחרים".