אשת התקשורת חשפה תמונה ישנה: "נערה צעירה שהתחילה לשמור כשרות"

סיון רהב מאיר העבירה שיעור בבית הכנסת ברומא ונזכרה איך בנערותה, חגגה פסח ראשון בלי חמץ בדיוק באותו מקום: "זה בדיוק הסיפור של פסח. להזמין, לארח, לצרף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 13:46 ו בניסן התשפג

אשת התקשורת חשפה תמונה ישנה: "נערה צעירה שהתחילה לשמור כשרות"
סיון רהב מאיר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגירת מעגל מרגשת: בשבוע שעבר יצאה אשת התקשורת סיון רהב מאיר לסבב הרצאות באיטליה. בין היתר, הגיע מאיר גם לבית הכנסת "בית אל" ברומא והעבירה שם הרצאה. הדבר החזיר אותה 25 שנה אחורה, לפסח הכשר הראשון שחוותה כנערה חוזרת בתשובה, בדיוק באותו בית כנסת. 

"פסח ראשון בחיים בלי חמץ"

"הייתי נערה צעירה שהתחילה לשמור כשרות" היא מספרת בפוסט שהעלתה לאינסטגרם. "ואז פסח הגיע. ההורים היקרים שלי חשבו שיהיה לי הרבה יותר קל לשמור על פסח כשר כהלכתו אצל הדוד המסורתי שלי, עמוס גואטה, ברומא". וכך מצאה את עצמה סיון רהב מבלה את החג באיטליה.

"הגעתי לחג אל עמוס וסמדר והבנות שלהם, אל הקהילה היהודית של רומא, ואל בית הכנסת הטריפוליטאי שלהם, 'בית אל'. ליל סדר מלא במנהגים, ולמחרת, עוד ליל סדר, יום טוב שני של גלויות" היא כותבת בפוסט, "פסח ראשון בחיים בלי חמץ, שבוע שלם".

בית כנסת הגדול ברומא

בית כנסת הגדול ברומא צילום: shutterstock

"זה ממש לא היה בתוכנית של אותה נערה מהרצליה"

רהב מאיר מספרת על סגירת המעגל: "והנה חזרתי לשם אמש, להרצאה גדולה, בדיוק באותו בית כנסת. זה ממש לא היה בתוכנית של אותה נערה מהרצליה, לתת יום אחד שיעורי תורה". היא מספרת מה אמרה למתפללי בית הכנסת: "פתחתי ואמרתי לאנשי בית כנסת 'בית אל' קודם כל תודה, על אותו פסח ראשון, לפני 25 שנה. ואמרתי שזה בדיוק הסיפור של פסח. להזמין, לארח, לצרף" סיכמה.