עמית סגל בטוח: "ברכות לשר הביטחון הנכנס"

על רקע הצהרת גלנט והאפשרות שלא יצביע עם הקואליציה על הרפורמה המשפטית, גוברות הקריאות לפטר אותו ממשרד הביטחון. העיתונאי כבר יודע מי ימונה במקומו: "ברכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 15:57 ד בניסן התשפג

עמית סגל בטוח: "ברכות לשר הביטחון הנכנס"
עמית סגל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר ביטחון חדש? גוברים הקולות בקואליציה לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, על רקע דרישתו לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. כזכור, אמש (ש') הצהיר השר כי יש לעצור את החקיקה ולהגיע להידברות מיידית עם מתנגדי הרפורמה. לאחר ששר החקלאות אבי דיכטר, הבהיר היום כי יצביע עם הקואליציה עמית סגל בטוח כי במידה וגלנט יפוטר, יהיה זה דיכטר שיחליפו בתפקיד.

ההודעה של דיכטר: "אצביע בכנסת"

כזכור, חרף הספקולציות על הדרך בה יבחר דיכטר והעובדה כי ניסה לשכנע את נתניהו לעצור את החקיקה, הבהיר היום שר החלקאות כי יצביע יחד עם הקואליציה. בהודעה שפרסם כתב: "חברים יקרים, ביטחון המדינה ואחדות העם נמצאים תמיד לנגד עיניי. מודע היטב לחששות שבציבור, אך למען הסר ספק, עמדתי עודנה בעינה, הרפורמה במערכת המשפט הכרחית, והיא תבוצע. הצבעתי בישיבת הסיעה בעד החוק ביחד עם חבריי וכך גם אצביע בכנסת. אני מתואם בנושא עם רה"מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין".

אבי דיכטר. מגן על נתניהו

אבי דיכטר. שר הביטחון הבא? צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"ברכות לשר הביטחון הנכנס אבי דיכטר"

עמית סגל הגיב להודעה וכתב: "ובמילים אחרות: ברכות לשר הביטחון הנכנס אבי דיכטר". סגל מסביר כי בהודעתו דיכטר "אין שום אזכור לקריאתו בשבוע שעבר לעצור את החקיקה". הבוקר הגיב השר לביטחון לאומי להצהרת גלנט ודרש את פיטוריו: "קורא לראש הממשלה לפטר את גלנט שנכנס למשרד הביטחון בקולות של הימין אבל נכנע ללחץ של אלה שאיימו בסרבנות ומנסה לשים מעצור לרפורמה החשובה".