אברהם טל חוזר באלבום שלם עם קליפים שיצרה בינה מלאכותית

הזמר והיוצר המצליח משיק מיני אלבום חדש שיצר לבדו עם קליפים שיצרה בינה מלאכותית: "יצירה מאוד אישית וחשופה שלי, שמדברת על כל מה שאני עובר בשנים האחרונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 10:14 יט באדר התשפג

אברהם טל חוזר באלבום שלם עם קליפים שיצרה בינה מלאכותית
אברהם טל, צילום: Aii, תום דור ועודד פרבר

שבע שנים אחרי אלבום האולפן האחרון שלו, אברהם טל חוזר עם מיני לאבום חדש. טל, אחד היוצרים האהובים בישראל שמאחוריו שורה ארוכה של להיטים כמו "שבוע טוב" ו-אורות", חוגג את האלבום החדש עם שני חידושים עיקריים.

קליפים בבינה מלאכותית

החידוש הראשון באלבום הוא השימוש בבינה מלאכותית שיצרה את כל הקליפים לשירים. "בזמן שהאלבום התמהמה באולפן ה-AI התחיל לקרות בעולם וכל הוויז'נים שרצו לי בראש, אימג'ים מטורפים, פתאום עכשיו יכולים לקבל ביטוי יחד עם האלבום, זה מילא אותי התרגשות מאוד גדולה", סיפר טל.

צילום: ינאי יחיאל

הוא חבר לעודד פרבר ותום דור, במאים ויוצרים מוכשרים, והם יצרו יחד את הקונספט. "לפני כמה חודשים כל זה לא היה קיים ונפתח לנו חלון שמאפשר להביא אומנות חדשה. ה-AI חי, מתפתח ומשתנה ממש בכל יום, לפעמים צצות טכנולוגיות חדשות בבוקר, ותוך כמה שעות אנחנו כבר מוצאים את עצמנו נכנסים אל תוך הלילה מטמיעים הכל אל תוך היצירה. כל האלבום הזו מרגיש עכשיו שלם ומבחינתי כל כולו אומנות מתפרצת, פשוט הגשמת חלומות".

"במשך שנים היה לי חלום לשמוע אלבום מוגמר שהוא כולו אני"

החידוש הנוסף באלבום הוא שכולו יצירתו של טל: המילים, הלחנים וההפקה. "האלבום הוא מהאתגרים הגדולים ביותר שלקחתי על עצמי, כאדם שרגיל ליצור בחברה ולקבל משוב בכל שלב ושלב בתהליך היצירה. כשאתה עובד עם אנשים נוספים אתה מרוויח מכישרונם, אך בדרך, כל אחד שמצטרף משפיע על הסאונד הסופי, כך שהסאונד הראשוני שדמיינתי הולך ומקבל צבעים אחרים", הוא אומר.

"במשך שנים היה לי חלום לשמוע אלבום מוגמר שהוא כולו אני, הסאונד שלי, האופי שלי, בדיוק כמו שאני מדמיין את המוזיקה ב- 100%. האלבום הזה הוא יצירה מאוד אישית וחשופה שלי, שמדברת על כל מה שאני עובר בשנים האחרונות, בצורה הכי כנה ופתוחה שיש".