אברהם טל מיואש מהמצב: "הם הורסים לנו את החיים"

הזמר והמפיק המוזיקלי בשיר חדש נוקב וכואב, שיוצא כנגד הפילוג במדינה וההסתה משני הצדדים, "עד מתי נהרוג אחד את השני?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/23 11:11 יז בשבט התשפג

אברהם טל מיואש מהמצב: "הם הורסים לנו את החיים"
צילום: ינאי יחיאל

הזמר ושופט הריאליטי אברהם טל עבר הרבה שינויים בשנים האחרונות. סגנון השירים שלו השתנה במקצת, עם להיטים כמו "שבוע טוב" ו"מי את", ובגזרת החיים האישיים הוא עבר גירושין מאם שני ילדיו, ומאז כבר הספיק להיכנס לזוגיות ולהיפרד שוב. היום (ד') טל מוציא שיר חדש ברוח התקופה המתוחה במדינה, שמתעסק בפילוג ובשיח על "מלחמת אחים" הקרבה.

"עד מתי נהרוג אחד את השני?"

השיר החדש של טל נפתח במילים, "עד מתי נהרוג אחד את השני?", הפנה שאלה לשומעים, "ריב של אחים זו המציאות שלי". בשירו הזמר משתף בתחושותיו האישיות כלפי המצב, "כבר יומיים אני על הפנים", הוא חושף, "לא ידענו שיהיה כזה קשה". טל מתייחס באופן מרומז לפיגוע הנוראי שהתרחש לא מזמן, "תופסים מסתור ביסודות בבית הכנסת הגדול". הזמר יוצא כנגד הריבים והפילוג בעם, ברוח הממשלה והשינויים החדשים. "לא משנה לאיזה צד הם שייכים", סיכם, "בינתיים הם הורסים לנו את החיים".

"ההיסטוריה חוזרת על עצמה, עד מתי?"

"זה מול העיניים שלנו משחר ההיסטוריה", אמר הזמר על השיר החדש, "האם ידעתם שבחורבן בית שני הגיעו הרומאים אל מחוץ לחומות ירושלים ורגע לפני שפרצו פנימה הם הבינו שבכל מקרה אנחנו נחריב את עצמנו במלחמת אחים בינינו?" הוא התחבר למקורות. טל סיפר כי הרומאים צרו על חומות העיר מספר חודשים, אנחנו נלחמנו אחד בשני, ואז ברגע הם הכריעו אותנו. "עדיין לא הפנמנו והנה ההיסטוריה חוזרת על עצמה, עד מתי?" פנה בשאלה כואבת, וביקש בחום, "אנחנו חייבים להתאחד ולהתחזק כעם, כאנשים, שרוצים לחיות חיים שקטים ובטוחים בארץ המופלאה שלנו".