צפו התרגשנו: הכתב הדתל"ש קרא מגילה בבית כנסת

אורי איזק, הכתב הדתל"ש של חדשות 12, קרא את מגילת אסתר ולא הסתיר את התרגשותו: "חזרתי לרגע להיות בעל קורא רק כדי לשאול מאיפה יגיע רווח והצלה ליהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/23 22:41 יג באדר התשפג

התרגשנו: הכתב הדתל"ש קרא מגילה בבית כנסת
צילום: Michael Giladi/Flash90

יהודים רבים ברחבי העולם החלו לציין הערב (ב') את חגיגות חג הפורים עם קריאת מגילת אסתר בבתי הכנסת. מי שזיכה את הרבים וקרא הערב את מגילת אסתר בבית כנסת הוא אורי איזק, הכתב הדתל"ש של חדשות 12, שלא הסתיר את התרגשותו מהמעמד המרגש. "חזרתי לרגע להיות בעל קורא רק כדי לשאול מאיפה יגיע רווח והצלה ליהודים", כתב איזק.

הכתב הדתל"ש נגד ראש הישיבה בה למד: "בית המדרש שלי הפך לכת"

כאמור, איזק נולד למשפחה ציונית דתית, למד בישיבה גבוהה באילת ובהמשך יצא בשאלה. בעקבות מכתב של ראש ישיבת "איילת השחר", הרב יוסי רודריגז, בו הוא כתב כי השמועות והטענות על הטרדות מיניות לכאורה מצד נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, הן שקר מוחלט, שיתף הכתב הדתל"ש איזק שיתף בתחושותיו הקשות.

צילום: ישיבת אילת

"ביליתי שלוש שנים בישיבה של הרב רודריגז באילת, כל כך אהבתי את בית המדרש. והנה, ראש הישבה שלמדתי בה כותב מכתב לתלמידיו, שכל מה שיש בו הוא כיתתיות קיצונית ועיוורון טוטאלי - תמיכה חסרת פשרות וסייגים ברב טאו, בלי ספק ובלי כל ניסיון להגיע לחקר האמת", כתב איזק.

עוד הוסיף וכתב כי "אינני יודע מה יהיה סופה של הפרשה העגומה הזאת, אבל מדובר בשבר אישי גדול שגורם לי לחשוב שאולי ככה בדיוק הרגישו מאמיניו של שבתאי צבי כשנודע להם שהמשיח שלהם התאסלם".