"שילוב ייחודי של אדם ירא שמים ותלמיד חכם, יחד עם ידע רחב ומדהים"

פטירתו של פרופסור שלום רוזנברג הותירה את מוכיריו ותלמידיו הרבים כואבים. בנאמני תורה ועבודה ספדו: "לימד תורה וחכמה שקידשה שם השם במעגלים רחבים ומגוונים. במקור ראשון ספדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 11:12 יב באדר התשפג

"שילוב ייחודי של אדם ירא שמים ותלמיד חכם, יחד עם ידע רחב ומדהים"
שלום רוזנברג ז"ל, מוכיריו הרבים סופדים, צילום: CC BY 2.5 EFFIB WIKIPEDIA

נפרדים מפרופסור שלום רוזנברג: עם הידיעה עללכתו של איש הרוח והוגה הדעות, רבים ממכריו ותלמידיו של שלום רוזנברג מספידים אותו ומספרים על פועלו. בארגון נאמי תורה ועבודה ספדו לרוזנברג וכתבו: " אדם ירא שמים ותלמיד חכם". הלוויתו תיערך היום (א') בעשה 16:00 בהר המנוחות בירושלים.

"בזיכרון שלי הוא צרוב מאז כפי שהוא משתקף בהם. איש יקר מאוד"

בנאמני תורה ועבודה ספדו: "באישיותו של מורנו פרופסור רוזנברג בא לידי ביטוי שילוב ייחודי של אדם ירא שמים ותלמיד חכם, יחד עם ידע עולם רחב ומדהים, וחשיבה מקורית ומעמיקה". עוד הוסיפו: "פרופ' רוזנברג שהיה בעבר חבר המועצה הציבורית של נאמני תורה ועבודה, השתמש בכל אלה כדי ללמד תורה וחכמה שקידשה שם השם במעגלים רחבים ומגוונים, דתיים וכלליים. תהא נשמתו צרורה בצרור  החיים".

שלום רוזנברג, מחשובי ההוגים

שלום רוזנברג, מחשובי ההוגים צילום: Miriam Alster/FLASH90

המאייר שי צ'רקה סיפר: "בקיץ 2012 ישבתי בהרצאה של פרופ' שלום רוזנברג וניסיתי לתפוס את דמותו בקווים שעמדו לרשותי, אני זוכר את ההרגשה שלא לגמרי הצלחתי, אבל בזיכרון שלי הוא צרוב מאז כפי שהוא משתקף בהם. איש יקר מאוד, יהי זכרו ברוך".

"זכה לקהילה גדולה של קוראים נאמנים"

בעיתון מקור ראשון, שם כתב רוזנברג טור שבועי במוסף "שבת", ספדו: "פרופ' שלום רוזנברג היה שילוב נדיר של אינטלקטואל ענק ונדיר עם לב יהודי חם. הוא ליווה את מקור ראשון עשור וחצי בטור הסוגר את מוסף שבת, שזכה לקהילה גדולה של קוראים נאמנים. לפני שנתיים זכינו לערוך לכבודו גיליון מיוחד במלאת לו 85 שנים. חבל על דאבדין".

בארגון רבני צהר ספדו לפרופסור שלום רוזנברג, מהוגי הדעות החשובים בדורנו, שהלך לעולמו בגיל 88. "פרופסור שלום רוזנברג, או שלום כפי שנתכנה בענוותנותו, השכיל לפרוש בפני עשרות אלפי תלמידיו ותלמידי תלמידיו, מפת דרכים יהודית אותנטית, שמתכתבת עם חוכמת העולם. מאפשרת לאדם מישראל לסלול את דרכו הרוחנית באופן עמוק ומתוך הבנה ומודעות ליחסה של דרך זו אל המציאות בכללותה". 

"הוא היה מגדולי מורי הדרך של תקופתנו, ששילב מידות של נתיבות שלום, עם חכמה עצומה שיראה קדמה לה. כל אלה נעטפו בצחות לשונות ורהיטות כתיבתו. בור סוד ומעין המתגבר, יחיד בדורו, הלך מאיתנו".