התמונה המרגשת של הרב סתיו ומרים פרץ: "עין אחת לא נשארת יבשה"

הרב סתיו שיתף בפייסבוק פוסט בו הוא מתאר רגע מרגש, כאשר בפתח בית ילדותה בקזבלנקה שיתפה מרים פרץ בסיפור העלייה של משפחתה. "היה זה רגע שהזכיר לכולנו למה באנו לכאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 20:00 ח באדר התשפג

התמונה המרגשת של הרב סתיו ומרים פרץ: "עין אחת לא נשארת יבשה"
מרים פרץ, ביקור בקזבלנקה, צילום: Hadas Parush/Flash90

רגע מרגש במרוקו: הרב דוד סתיו, ראש ארגון צהר, שיתף היום (ד') פוסט פייסבוק מרגש מייעד מפתיע. מסתבר כי הרב סתיו מסייר בימים אלו במרוקו, יחד עם אשת החינוך וכלת פרס ישראל מרים פרץ. במהלך סיור הקבוצה בקזבלנקה ביקרו בבית ילדותה של פרץ, שם נשאה דברים מרגשים. בפוסט התייחס הרב למצב בחברה הישראלית, וכתב "היה זה רגע שהזכיר לכולנו למה באנו לכאן".

"עין אחת לא נשארה יבשה"

"לפני כמה דקות, ליד ביתה של מרים פרץ בקזבלנקה, היא מתארת כיצד אביה מספר לה שהיום יגיעו נציגי המשיח, שליחי מדינת ישראל, שייקחו אותם באישון לילה אל הארץ המובטחת לירושלים" שיתף הרב סתיו בסיפור עלייתה של מרים פרץ. 

כזכור בתקופה האחרונה ועל רקע הרפורמה המשפטית מגברות ההתבטאויות החריפות שהגיעו לכדי איומים ב "מלחמת אזרחים" ואלימות, ועד לסירוב גיוס לצה"ל. הרב סתיו התייחס לכך בהמשך דבריו על זוכת פרס ישראל: "עין אחת לא נשארת יבשה כשהיא מספרת על גודל החלום, ושברו בימים האלה בראותנו את החברה הישראלית מתפרקת לפלגים".

מרים פרץ

מרים פרץ צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"היה זה רגע שהזכיר לכולנו למה באנו לכאן"

עוד אמר הרב כי "היה זה רגע שהזכיר לכולנו למה באנו לכאן. למה שפכנו את דמנו בארץ (ומי כמו מרים חוותה זאת על גופה)". את דבריו סיים במסר של אחדות ושותפות: "אנו מחויבים לכך שהמדינה הזו תתאחד סביב הטוב המשותף של כולנו".

הרב סתיו

הרב סתיו צילום: פלאש 90