לא רק הנחיית חידון התנ"ך העולמי: הישג נוסף לעופר חדד

את הטקס החשוב שנועל את יום העצמאות במעמד ראשי המדינה, ינחה השנה לא אחר מאשר עופר חדד, שבשנה שעברה הנחנה את חידון התנ"ך העולמי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 10:24 א באדר התשפג

לא רק הנחיית חידון התנ"ך העולמי: הישג נוסף לעופר חדד
עופר חדד בחידון התנ"ך | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

פרסי ישראל מוענקים מדי שנה במוצאי יום העצמאות בירושלים, בטקס ממלכתי שנועל את היום הממלכתי ביותר במעמד ראשי המדינה. פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים בהווית העשייה והיצירה בישראל. בשנה שעברה הנחו את הטקס אליאנה תדהר וניב רסקין. השנה ינחה את הטקס העיתונאי עופר חדד, כך פרסם רן בוקר. נציין כי בשנה שעברה נבחר חדד להנחות את חידון התנ"ך העולמי, לאחר שאבשלום קור הוותיק הודיע על פרישה.

פרופסור יורם דינשטיין הוא חתן פרס ישראל בתחום חקר המשפטים לשנת תשפ"ג

שר החינוך יואב קיש הודיע בתחילת החודש לפרופסור יורם דינשטיין על זכייתו של חתן פרס ישראל, בתחום חקר המשפטים לשנת תשפ"ג. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' גידי ספיר ובהשתתפותם של החברים: פרופ' גבריאלה שלו ופרופ' רון שפירא.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי פרופסור דינשטיין הוא אחד מהאבות המייסדים של תחום המשפט הבין-לאומי בישראל, באקדמיה ומחוצה לה. "לפרופסור דינשטיין זכויות ראשונים גם בביסוס מעמדה העולמי של מדינת ישראל ושל האקדמיה הישראלית בתחום המשפט הבין-לאומי. פרופסור דינשטיין הוא מנהיג אקדמי מוביל, אשר שימש כדקאן של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, כרקטור האוניברסיטה וכנשיאה החמישי של האוניברסיטה". עוד הדגישה הוועדה: "מעבר להישגיו האקדמיים לפרופסור דינשטיין תרומה ייחודית לקידום מעמדה של מדינת ישראל בזירה הבין-לאומית".