אחרי המשבר שחוותה- הזמרת הדתייה ודין דין אביב בשיר משותף

ריקה רזאל ודין דין אביב באיחוד ראשון ומרגש עם שיר חדש, "תגיד לי אבא", שיוצא לכבוד ראש חודש אדר. "דברים שנראים קשים, דברים שהם קשים באמת באמת, ובסוף יוצא מהם כזה טוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/23 11:04 ל בשבט התשפג

אחרי המשבר שחוותה- הזמרת הדתייה ודין דין אביב בשיר משותף
צילום: ליטל שחר

הזמרת והיוצרת ריקה רזאל משחררת שיר חדש שכתבה והלחינה בשם "תגיד לי אבא", אותו מבצעת יחד עם הזמרת דין דין אביב. השיר שנבחר לצאת בראש חודש אדר - מתקשר גם באופן מיוחד למגילת אסתר, בה דווקא מתוך הגזרות הקשות וההסתרה התחזקה האמונה בקב"ה והתהפך הגורל לטובה ולשמחה גדולה, אותה אנו מציינים וחוגגים עד היום.

רזאל מספרת על המשבר: "עברתי שנה של טלטלות גדולות מאד במישור האישי"

עבור ריקה, השיר הזה הוא גם סגירת מעגל מיוחדת וחזרה לעולם המוזיקה לאחר התקופה המורכבת שעברה בשנה האחרונה. "עברתי שנה לא פשוטה. שנה של טלטלות גדולות מאד במישור האישי שאילצו אותי לצאת מהפוקוס שלי במוזיקה", כך היא משתפת, "שנה בה נאלצתי ובחרתי לסנן מהחיים שלי אנשים שהיו קרובים אלי מאד במשך שנים רבות".

לדבריה, על אף הקושי והאתגרים הרבים, "האמונה שלי גדלה כל כך בשנה הזאת. הראייה שלי התחדדה – זכיתי לראות איך ה' מסובב הכל לטובתי, בדרכים לא דרכים. תודה ה' על המתנה הזו. ההיסטוריה שלנו מלאה בזה. דברים שנראים קשים, דברים שהם קשים באמת באמת, ובסוף יוצא מהם כזה טוב". 

כמה שאני אוהבת את דין דין אביב

"גם במגילת אסתר שתכף נקרא בפורים – רוצים להרוג אותנו, והכל מסתבך ופתאום הכל מסתובב, והיהודים מקבלים כ"כ הרבה כח, ויוצא מזה דריווש שקידם את בניית בית המקדש השני. מתרגשת לשתף אתכם בשיר שיצא מתוכי בזמנים הלא פשוטים האלה, בתפילה שאני מאמינה שיש לכולנו, להרגיש את ה' קרוב: "תגיד לי, אבא, שאני לא לבד.. שאתה אוהב אותי, ושהכל פה נעשה בעבורי".

על הבחירה לבצע את השיר הזה יחד עם דין דין, מספרת ריקה: "זו זכות גדולה לשיר עם דין דין המדהימה! וואו כמה אני אוהבת את האישה הזו. שכמה שהיא זמרת גדולה ככה היא נשמה גדולה, אור גדול ואני לומדת ממנה כל כך הרבה".