ליהיא לפיד התרגשה: "מדמיינת את סבא רבא, עם הזקן והבגדים השחורים"

שיחת טלפון שלא נענתה, הפכה למפגש של לפיד עם הרב השכונתי שהעניק לה ספר עתיק שכתב סבא רבה שלה: " רגע כזה שאת רוצה שיהיה לידך מישהו, לחיבוק ולדמעות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 16:45 כה בשבט התשפג

ליהיא לפיד התרגשה: "מדמיינת את סבא רבא, עם הזקן והבגדים השחורים"
ליהיא לפיד, מכרת מסבא רבה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

דרישת שלום בת 80: שיחה שלא נענתה מהרב השכונתי, סיקרנה את ליהיא לפיד. בהמשך, לאחר שחזרה לאותו רב וקבעה להיפגש איתו בבית הכנסת בשכונה, העניק לה הרב ספר ישן שמצא אותו כתב סבא רבה שלה שהיה הרב הראשי בתל אביב: "לא ידעתי שככה אתרגש" היא כותבת בפוסט בפייסבוק, "זה היה רגע כזה. שאת רוצה שיהיה לידך מישהו, לחיבוק. ולדמעות".

הפוסט של ליהי לפיד:

לפיד מספרת את תחילת שרשרת האירועים: "הוא צלצל אלי כמה ימים קודם ופספסתי את השיחה. הרב של חב"ד מהשכונה. הרב יהודה ליפש. הסתקרנתי מה הוא רוצה וחזרתי אליו" כותבת לפיד ומספרת את הבשורה שקיבלה: "הוא סיפר לי שהגיע אליהם ספר ישן ישן שעליו ישנה הקדשה שכתב הסבא רבא שלי, הרב אביגדור עמיאל ז"ל".

הרב אביגדור עמיאל, סבא רבה של ליהי לפיד

הרב אביגדור עמיאל, סבא רבה של ליהיא לפיד צילום: ויקיפדיה

"קבענו להיפגש בבית הכנסת החדש בשכונה" היא כותבת. "הוא הושיט לי את הספר עבה הכרס שכתב סבא רבא שלי, ושאותו הקדיש בכתב ידו למישהו. בן 80 הספר. דפיו עדינים כל כך וכמעט מתפוררים מכל מגע. והחזקתי אותו. מדמיינת את הסבא רבא שלי, עם הזקן והבגדים השחורים, מקדיש אותו לצעיר כלשהו".

"איך התרחקנו ככה. ומי פילג אותנו"

הרגע הזה גרם לה למחשבות על התקופה הנוכחית: "הייתי שמחה לשמוע אותו עכשיו. לדבר איתו. לשאול מה הוא, שהיה הרב הראשי של תל אביב, חושב על הימים האלו. הקשים. ואיך התרחקנו ככה. ומי פילג אותנו. ואיך ואם נצליח פעם לחבר אותנו שוב". היא מסיימת את הפוסט המרגש.