הרב אברהם סתיו: "גם להומו דתי ישנן אפשרויות נוספות מלבד בדידות"

הכתב הסרוג של חדשות 12 יאיר שרקי יצא מהארון ועורר תגובות רבות ברשת. הרב אברהם סתיו בחר להציף נקודות מסוימות באותו פוסט חשוף שמהן ניתן ללמוד: "אדם יכול להיות הומו ויחד עם זה לחיות חיים דתיים מלאים וגדושי אמונה ואהבה ויראה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 10:07 כד בשבט התשפג

הרב אברהם סתיו: "גם להומו דתי ישנן אפשרויות נוספות מלבד בדידות"
הרב סתיו, צילום: מרים צחי

טלטלה במגזר: יאיר שרקי, כתב הדתות של חדשות 12 ובנו של הרב אורי שרקי מירושלים, יצא אמש (ג') מהארון, ובפוסט אישי וכאוב להפליא סיפר על נטייתו המינית והאתגר שהיא מציבה בפניו, "אוהב בנים ואוהב את הקדוש ברוך הוא", כך כתב. הפוסט גרר אלפי תגובות אוהדות, וגם פוליטיקאים רבים מכל קצות הקשת הפוליטית הביעו את תמיכתם. 

הרב אברהם סתיו, בנו של הרב דוד סתיו ומחבר ספרים תורניים רבים, התייחס גם הוא לאירוע המשמעותי, ובפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו שטח מספר נקודות שכדאי ללמוד מהן. בראשית דבריו, ציין הרב כי הפוסט חשוף מתבסס על ההבנה, לפיה גם אם קיים מתח בין נטייה חד מינית לאמונה דתית אין ביניהם סתירה. "אדם יכול להיות הומו ויחד עם זה לחיות חיים דתיים מלאים וגדושי אמונה ואהבה ויראה. יהיו גם קשיים. וראוי להודות שהם יהיו אפילו קצת יותר גדולים מקשיים אחרים. אבל הם לא סותרים מסע של תורה ומצוות וקידוש שם שמיים כפי שיאיר שרקי עושה כבר שנים".

סוגייה נוספת שהציף הרב עוסקת בחשיפה מול פרטיות. לדבריו, יש גבול מסוים שמעבר לו פרטיות פירושה הסתרה, "אם אתה אחד העיתונאים האהודים בישראל, אפשר שהוא יעבור בפוסט מאופק וצנוע שיחרוך את הרשת".

"יש מגוון מסוים של אופציות להקמת משפחה"

הרב סתיו מדגיש כי המקום האישי של אדם כהומו לא מחייב אותו לזהות פוליטית ומוסיף כי שרקי לא הכריע שהוא הומו על בסיס תחושה רגעית במהלך הישיבה התיכונית, "אך הוא גם לא שעה לכל אותם שרלטנים הטוענים שכל אדם יכול וגם צריך להשתנות, תהא אשר תהא מידת הסבל והייסורים שיהיו מנת חלקו בדרך. הדרך הטובה של כל אדם עוברת בנקודת איזון אחרת, וכדאי לבחור אותה בעזרת דמויות שאפשר לתת בהן אמון, ובעיקר עם הרבה הקשבה עצמית".

שרקי

"לא סותר מסע של תורה ומצוות"  צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

בסוף דבריו התייחס הרב סתיו לסוגיה הרגישה ביותר בתחום קהילת הלהט"ב במגזר הדתי, הקמת משפחה עתידית. לדבריו, "יש מגוון מסוים של אופציות להקמת משפחה. חלקן כרוכות בפשרות הלכתיות. כולן כרוכות בוויתורים אישיים. זה אולי הנושא המאתגר ביותר בפוסט, ולא לחינם הוא נותר בו קצת עמום. אבל חשוב לדעת שגם להומו דתי ישנן אפשרויות נוספות מלבד בדידות".