הממשלה אישרה: הסרוג יכהן בתפקיד מנכ"ל משרד התפוצות

בישיבת הממשלה אושר שינוי שם משרד התפוצות ל"משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות". בנוסף, אושר מינויו של אבי כהן סקלי לתפקיד המנכ"ל: "המשרד אמון על שתי סוגיות לאומיות מהמעלה הראשונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/23 19:20 יד בשבט התשפג

הממשלה אישרה: הסרוג יכהן בתפקיד מנכ"ל משרד התפוצות
אבי כהן סקלי | , צילום: לע"מ

הממשלה אישרה הבוקר (א') את שינוי שם משרד התפוצות ל"משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות" והעברת הובלת המערכה נגד תופעת הדה-לגיטימציה והחרמות נגד ישראל ממשרד החוץ למשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות. כמו כן, אישרה הממשלה את מינויו של אבי כהן סקלי לתפקיד מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות. 

כהן סקלי שימש בעבר כמנכ"ל משרד ירושלים ומורשת ומשרד לשוויון חברתי ומילא שורה של תפקידים בכירים במשרד ראש הממשלה, משרד הכלכלה, משרד האוצר וגופים ממשלתיים נוספים. לכהן סקלי תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהיגות ציבורית ופוליטית מאוניברסיטת תל אביב בהצטיינות. כהן סקלי נשוי ואב לשישה, מתגורר בבית שמש.

"המשרד אמון על שתי סוגיות לאומיות מהמעלה הראשונה"

העומד בראשות המשרד, עמיחי שיקלי, החמיא ואמר כי "אבי הוא מנהל מוכשר מהשורה הראשונה ובעל היכרות מעמיקה עם העבודה במשרדי הממשלה. אני סמוך ובטוח שמינויו יצעיד את המשרד קדימה ומצפה לעבודה המשותפת למען אזרחי ישראל".
 
כהן סקלי התרגש ממינויו ואמר כי הו חש אחריות גדולה להיכנס למשרד המחודש: "המשרד אמון על שתי סוגיות לאומיות מהמעלה הראשונה - יחסי מדינת ישראל עם העם היהודי בתפוצות והמאבק הבלתי מתפשר למיגור תופעת האנטישמיות ותופעת הדה-לגיטיצמיה למדינת ישראל. אני גאה שנפלה בחלקי הזכות לקחת חלק בהובלת משימות אלו ואני מתפלל לקב"ה שיצליח את דרכנו".