אישה ראשונה אחרי עשרות שנים: נבחרה נשיאה להסתדרות הציונית העולמית

טובה דורפמן נבחרה לנשיאת ההסתדרות הציונית העולמית, אחרי עשרות שנים שנים בהן לא כיהנה אישה כנשיאת הארגון. התפקיד הוא טקסי והתנדבותי. יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "מברך את טובה על המינוי, יחד נעזור לחיזוק הזהות היהודית בעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/23 09:55 יא בשבט התשפג

אישה ראשונה אחרי עשרות שנים: נבחרה נשיאה להסתדרות הציונית העולמית
טובה דורפמן, צילום: אלעד גוטמן

ההנהלה הציונית המורחבת בחרה היום (ד') את טובה דורפמן לנשיאת ההסתדרות הציונית העולמית. דורפמן, שכהנה כסגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וכראש המחלקה לישראל ולהנצחת השואה, תמשיך לכהן במקביל כמנכ"לית קרן שטיינהארדט. את מקומה בהנהלת ההסתדות הציונית העולמית ימלא גיל סגל שכיהן כמנכ"ל הכנסת בקדנציה האחרונה.

נשיאת ההסתדרות הציונית העולמית הוא תפקיד יצוגי טקסי והתנדבותי, שיפעל לסייע ליו"ר ולחברי ההנהלה לקידום ערכיה של ההסתדרות הציונית העולמית בארץ ובעולם. דורפמן, גדלה באווק פארק, מישיגן, למדה את לימודיה לתואר ראשון ולתואר שני בלוס אנג'לס ועם השלמתם עלתה בשנת 1984. בין השנים 1984-93 עבדה במליץ - המרכז לחינוך יהודי ציוני בירושלים.

יעקב חגואל יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, בירך את יושבת הראש הנכנסת,"לטובה יש ניסיון רב בפעילות מול קהילות יהודיות בעולם. אני מברך אותה על התפקיד החשוב, יחד נעזור לחיזוק הזהות היהודית בעולם". טובה דורפמן, נשיאת ההסתדרות הציונית העולמית: "אני מודה ליו"ר יעקוב חגואל ולחברי ההנהלה על הבחירה. אסייע ככל שביכולתי לחיזוק הזהות היהודית ולקירוב יהדות העולם לישראל".