אחרי 40 שנה בשליטה גברית: סגנית יו"ר מועצה חדשה בקריית ארבע

ליטי סעייד מקרית ארבע נבחרה לסגניתו ראש המועצה אליהו ליבמן: "אני זוכה להיות חלק מחברי מועצה מסורים ואידאליסטיים מאוד, בהובלתו של ראש המועצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/23 11:14 י בשבט התשפג

אחרי 40 שנה בשליטה גברית: סגנית יו"ר מועצה חדשה בקריית ארבע
ליטי סעייד, צילום: ללא

השבוע בחרו חברי מועצת קרית ארבע-חברון בליטי סעייד כמי שתשמש כסגנית ראש המועצה, תפקיד ראשון שאותו ממלאת אישה מאז שנות השמונים. בשנים האחרונות משמשת סעייד כחברת מועצה ופעילה בתחומי החינוך והחברה שמעניקה מזמנה וכשוריה לטובת היישוב. 

לפני 20 שנים נפצעה ליטי סעייד תושבת המועצה ואם ל-12, בפיגוע שגבה את חייהם של בני הזוג הורוביץ הרב אלי ודינה ז"ל. מחבלים שחדרו ליישוב והתחזו למתפללים יהודים פגעו במרדכי סעייד בעלה של ליטי, לאחר מכן אחד המחבלים ירה ופגע בליטי שהתגלגלה מתחת לגלגלי משאית שעמדה במקום, המחבל כיוון את נשקו לראשה אך הכדורים במחסנית הנשק נגמרו והיא ניצלה בדרך נס. 

"מבינה את המשמעות בתפקדי החדש"

ליטי סעייד אמרה הודתה על בחירתה, ואמרה: "הרבה שליחויות יש לאדם. ראשונה בחשיבותה זאת בניית משפחה בעם ישראל, אשר הקדשתי את השנים הרלוונטיות לכך. הגיעה תורה של השליחות הנוכחית. אני זוכה להיות חלק מחברי מועצה מסורים ואידאליסטיים מאוד, בהובלתו של ראש המועצה. בקרית ארבע - חברון ישנו פסיפס אנושי מגוון ויחיד מסוגו. אני מבינה את המשמעות בתפקדי החדש, לכן בעזרת השם אמשיך לפעל למען התושבים בכל הכח".

ראש המועצה אליהו ליבמן ברך, ופרגן: "ליטי סעייד מנהיגת ציבור שורשית ואמונית שפועלת במסירות נפש למען צמיחתה של קהילת עיר האבות קרית ארבע חברון, סיפור חייה המדהים והחזרה שלה לחיים אחרי אירוע קשה מאוד הוא התשובה שלנו לאוייבים שרוצים לגרש אותנו מכאן, קרית ארבע חברון תמשיך לצמוח ולהתפתח".