התמונה המרגשת של שגריר ישראל באו"ם מבר המצווה של הבן

השגריר גלעד ארדן לקח פסק זמן מעבודתו באו"ם כדי לחגוג יחד עם משפחתו את בר המצווה של בנו, והצטלם איתו יחד עם ואביו כשהוא עם טלית ותפילין: "יש מעט רגעים בחייו של יהודי, שמרגשים כמו הרגע הזה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 31/01/23 11:10 ט בשבט התשפג

התמונה המרגשת של שגריר ישראל באו"ם מבר המצווה של הבן
גלעד ארדן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

את שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אנחנו רגילים לשמוע כשהוא מגן על שמה של מדינת ישראל ותוקף כל אמירה נגדה. אתמול (ב') לקח שגריר ישראל באו"ם הפסקה מעבודתו, וחגג יחד עם בנו, עמית, את בר המצווה והצטלם איתו יחד עם אביו, אבינועם, כשהוא עם טלית ותפילין.

"שלושה דורות: סבא, אבא ונכד. יש מעט רגעים בחייו של יהודי, שמרגשים כמו הרגע בו הוא עומד עם בנו ומניח איתו תפילין לראשונה. הבוקר זכיתי לרגע הזה עם בני האהוב עמית שהגיע למצוות, בטקס מרגש בבית הספר "השל" בו הוא לומד בניו יורק. ההתרגשות הייתה כפולה מאחר שאבי, אבינועם, הגיע במיוחד מישראל עם אמא שלי יהודית כדי לחגוג איתנו. שנשמח ונחגוג יחד תמי", אמר ארדן.

"חלק מהלקחים שחייבים היו להילמד מהשואה זה לגבות את מדינת ישראל"

אחת ההחלטות שקיבלה הרשות הפלשתינית בעקבות פעילות כוחות הביטחון ביום חמישי האחרון בג'נין במהלכה חוסלו תשעה מחבלים, הייתה לקרוא למועצת הביטחון של האו"ם, העצרת הכללית, בית הדין הפלילי הבין-לאומי וארגוני זכויות אדם - לחקור את שאירע בעיר הצפופה. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, התייחס  לקריאה הפלשתינית, במהלך נאומו באו"ם.

 "בעקבות פעולת הסיכול הבוקר של צה"ל בג׳נין והפנייה הפלשתינית למועצת הביטחון אמרתי היום כאן באו"ם, בטקס המיוחד ליום השואה הבינלאומי, שזה לא מספיק לדבר על זיכרון השואה, חלק מהלקחים שחייבים היו להילמד מהשואה זה לגבות את מדינת ישראל והעם היהודי כשאנחנו נאבקים נגד טרור רצחני שמאיים לפגוע ביהודים חפים מפשע, ואני דורש את הגיבוי הזה גם היום. הפעולה הבוקר היא המשמעות של השבועה שאנו נשבעים: לעולם לא עוד", אמר ארדן.