צופית גרנט חושפת: "הראיון עם רפי רשף שינה לי את החיים"

צופית גרנט מביעה התנגדות להתיישנות על עבירות תקיפה מינית וחוזרת לראיון עם רפי רשף מפני 23 שנה. הראיון הזה היא מסבירה, גרם לה בפעם הראשונה לחשוף את הסיפור הקשה שלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/23 17:50 ח בשבט התשפג

צופית גרנט חושפת: "הראיון עם רפי רשף שינה לי את החיים"
צופית גרנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הראיון ששינה את חייה: בתקופה האחרונה התבטאה אשת התקשורת צופית גרנט מספר פעמים בנוגע לחוק ההתיישנות על עבירות מין. גרנט שאף פעלה בנושא בכנסת, כתבה היום (ב') טור בנושא ל"מעריב" אותו פרסמה גם בחשבון האינסטגרם שלה. בתחילת הטור חשפה גרנט איך ראיון שקיימה עם רפי רשף לפני 23 שנה, הפך לרגע ששינה לה את החיים.

רבים הגיבו לפוסט של צופית גרנט:

השאלה של רפי רשף גמרה לה לחשוף את הסוד

בתחילה, מספרת גרנט על השאלה ששאל אותה רשף: "למה שלחו אותך למוסדות?". הרגע הזה כותבת גרנט, "שינה את חיי". "עד היום אני זוכרת את תחושת הזיעה הקרה, הדופק בחזה, הטעם בפה של הזיכרונות המודחקים שכל כך שנאתי. לקחתי אוויר: 'כי היה לי שכן רע'". גרנט מציגה את הרגע הזה כרגע שגרם לה לחשוף את הפגיעות הקשות שעברה בילדותה בפעם הראשונה.

צופית גרנט

צופית גרנט צילום: אורי אריה

הסרט שטלטל את צופית גרנט

"זה היה הרגע שבו הבנתי שטבעו של כל סוד לצאת החוצה" היא כותבת, "על האמת להתגלות. מאז, אני משתדלת לשתף מעל כל במה את הפגיעות הפדופיליות הממושכות שעברתי בגיל 9 ושוב בגיל 14. אצלי היו אלה שכן ומדריך שהיו אמורים להגן עליי - ושרטו את נשמתי".

הדברים של גרנט מגיבים ברקע הסרט ששודר בתוכנית המקור בערוץ 13 בו נחשפו הפגיעות המיניות שחוותה גיבורת הסרט בידי אחיה בילדותה. גרנט צפתה בסרט וכתבה באינסטגרם: "עכשיו סיימתי לצפות בפרק של המקום שישודר ברשת אחרי החדשות בערוץ 13, זה לא בגלל הסוד, חייבים לראות את סרט המופת הזה, זה בגלל האחריות שלנו לאהובים שלנו. כבר שעתיים אני רועדת".

הראיון לכיפה בו סיפרה על הרגעים הקשים בצילומים

בהשקת הסדרה שלה 'אבודים' ששודרה ברשת 13 סיפרה גרנט לכיפה על הסיפורים הקשים אליהם היא נחשפת בצילומי הסדרה: "כשאת עובדת מתוך חזון ורצון להיטיב הנפש שותפה, אפשר להיכנס למקומות הכי חשוכים אבל את בעצם נכנסת עם פנס, את באה להאיר ולמצוא אבדה בנפש, את באה לעשות את הדבר הכי חשוב, להציל לאנשים את שאריות החלום ולשנות את הסיפור שלהם".