הכתב הסרוג נגד בן גביר: "ספין מפגר"

אחרי הפיגוע הקשה בירושלים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את היועמ"שית בטענה שבגללה התעכב איטום בית המחבל, הכתב יאיר שרקי לא הצליח להבין את המהלך של השר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 13:52 ז בשבט התשפג

הכתב הסרוג נגד בן גביר: "ספין מפגר"
שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

מייד אחרי הפיגוע הקשה בירושלים, דרש השר לביטחון לאומי לאטום את בית המחבל אבל לטענתו היועמ"שית עיכבה את המהלך מה שהביא לכך שבן גביר תקף את היועמ"שית, יאיר שרקי, כתב הדתות של חדשות 12 לא הצליח להבין את ההתנהלות של השר. 

אחרי ההאשמות של בן גביר כתב שרקי בטוויטר: "מצאו את האשם: היועמ״שית. אם הספין המפגר הזה תופס אז אין משמעות לכלום. לעובדות, להבטחות, למדיניות. ידעתם להאשים את הממשלה הקודמת על כל פיגוע. קחו אחריות על המשמרת שלכם".

אחרי שספג ביקורת ברשת על הציוץ הכתב הסרוג הסביר: "לא צריך להסביר לי את מחיר ההכבדה המשפטית, לפעמים לא בצדק, בזמן שדרושות פעולות הרתעה חדות ומהירות מול הטרור. בית המחבל שרצח את אחי לא נהרס בדיוק בגלל קשיים כאלה. וגם ההליך המשפטי עד הרשעתו היה איטי ומסורבל וכתבתי על זה בזמן אמת.

אבל המחשבה שאחרי טבח בו נרצחו 7 אנשים, עיקר התגובה של השר הממונה תעסוק בשאלה האם היועמ"שית אישרה מספיק מהר איטום בית, כאילו כל התפיסה הביטחונית של ישראל ממוקדת בשאלה האם האיטום יהיה תוך יום או יומיים, היא ספין במהותו. הסטת סדר היום מהשאלה האמיתית: מה התשובה שתתן הממשלה הזאת, אחרי כל ההבטחות והציפיות, במבחן הראשון שמציב לה הטרור".

בן גביר מאשים את היועמ"שית: פוגעת באזרחי מדינת ישראל