עוד מנכ"ל סרוג: הממשלה אישרה את בקשתו של השר פרוש

הממשלה אישרה את מינויו של פרופסור אבי שמחון לראש המועצה הלאומית לכלכלה. שמחון, הנחשב למקורב מאוד לנתניהו, כיהן בתפקיד גם בממשלת נתניהו הקודמת | מינוי סרוג במשרד ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 13:03 ז בשבט התשפג

עוד מנכ"ל סרוג: הממשלה אישרה את בקשתו של השר פרוש
אבי שמחון, מינוי חדש-ישן, צילום: Miriam Alster/FLASH90

אושר בממשלה: בין יתר הנושאים שהובאו היום (א') לפתחה של הממשלה, אישרו השרים את הצעתו של נתניהו למינויו של פרופסור אבי שמחון לכהן כראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה. שמחון שכזכור, כיהן בתפקיד זה גם בממשלת נתניהו הקודמת, חוזר לתפקיד. נזכיר כי שמחון, המקורב לנתניהו רץ גם בפריימריז האחרונים בליכוד, אך לא נכנס לרשימה הסופית של המפלגה.

חילוקי דעות סביב המינוי

נזכיר כי סביב המינוי המחודש, התגלעו חילוקי דעות בוועדת המינויים לאחר שחלק מהוועדה סירבה בתוקף למינויו של שמחון כך פורסם ב"כאן חדשות". לפי הדיווח בין חברי הוועדה שסירבו למינוי היו מיכל הלפרין ויורם טורבוביץ'. בסופו של דבר, למינויו של שמחון היה רוב בוועדה והוא ישוב לכהונה שניה בתפקיד.

שמחון, חוזר לתפקיד

שמחון, חוזר לתפקיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הוועדה אינה גוף המברך על מינויים"

הלפרין אמרה כי שמחון: "מייחס נחיתות אינטלקטואלית ומקצועית לעובדים על רקע השתייכותם המינית, מי שאינו מכבד את ההגנות שניתנות לנשים במקום העבודה אינו ראוי לתפקיד בדרג מנכ"ל בשירות הציבורי". טורבוביץ' הוסיף: "תפקיד הוועדה הוא לחוות דעת על מועמד שנבחר על ידי הרשות הממנה, ולבחון האם המינוי הוא ראוי או שאינו ראוי במידה שיש להמליץ על אי ביצועו. הוועדה אינה גוף המברך על מינויים".

מינוי חדש גם במשרד ירושלים ומורשת

הממשלה אישרה בישיבתה השבועית היום (ראשון) את בקשת שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, למנות את אסף יזדי לתפקיד מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, לאחר שעבר בהצלחה את בדיקת ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה.

השר מאיר פרוש

השר מאיר פרוש צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

יזדי מכהן כבר במשך כ-10 שנים בתפקידים בכירים בשירות הציבורי, בהם: סמנכ״ל בכיר וראש מינהל סיוע בדיור במשרד הבינוי והשיכון; סמנכ״ל בכיר ירושלים, תכנון ותקצוב במשרד ירושלים ומורשת;  ראש מטה מנכ״ל משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה; סמנכ״ל בכיר לשלטון מקומי, חינוך וקהילה, במשרד להגנת הסביבה וראש מטה מנכ"ל במשרד להגנת הסביבה.