"איך קשור מופלטה" הקומיקאי הדתל"ש יצא להגנת אוסנת מארק והתפוצץ מול המצלמה

נדב אבקסיס הגיב בצורה חריפה לפרשת מינויה של אוסנת מארק למנכ"לית משרד המדע, וההודעה שלה כי היא מוותרת על התפקיד: "זה שאישה צובעת שיער והיא  מזרחית לא הופך אותה למטומטמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/23 13:19 א בשבט התשפג

הקומיקאי הדתל"ש יצא להגנת אוסנת מארק והתפוצץ מול המצלמה
אוסנת מארק | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר סערת מינויה למנכ"לית משרד המדע והודעתה לאחר מכן כי החליטה לוותר על התפקיד, חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק סיפרה ב"רשת 13" על הרגעים הקשים מאז פורסם דבר מינויה: "זה לא סוד שבשלושה שבועות האחרונים עברתי לינץ תקשורתי רק בגלל שאני אישה, ימנית, מזרחית ואני לצדו של נתניהו". היום (ב') יצא להגנתה של מארק, הקומקאי נדב אבקסיס. 

"לא לעגו לאנגלית שלו, לעגו לעברית שלו"

בדברים שאמר מול המצלצה של העיתונאי יהודה שלזינגר, אמר אבקסיס בזעם רב: "במשך שנים זה היה דוד לוי שהיה שר חוץ, או כמו שקראו לו מיניסטר אוף אאוט. להגחיך אותו, להפוך אותו למטומטם. לא לעגו לאנגלית שלו, לעגו לעברית שלו לעברית הגבוהה. הוא היה אינטליגנט. הוא עלה מרבאט עם אפס עברית ודיבר בעברית ובצרפתית".

אבקסיס הזכיר את העובדה שלוי תמך בהסכמי אוסלו והיה הפרגמטי שבממשלה. "אני זוכר שבתור נער צחקתי על דוד לוי, ומבחינתי אף פעם הוא לא היה נציג שלי כי הוא היה טיפש ואני רציתי להראות החכם. צחקו על דוד לוי כי הם הרגישו שהוא לא חלק מאיתנו, כי הפכו אותו למטומטם, והוא לא היה מטומטם". 

"איך קשור מופלטה לדוד לוי?!"

בנקודה הזאת אבקסיס השווה בין לוי למארק: "זה אותו דבר. תצחקו על אוסנת מארק. אבל לא להגחיך אותה בתור מטומטמת. גם כאן כשפגשתי אותה באולפן, היא לא טיפשה. זה שאישה צובעת שיער והיא  מזרחית לא הופך אותה למטומטמת. טוביה צפיר אמר לי 'גם על דן מרידור לעגנו'. את דן מרידור הפכנו לאיזה... אבל דוד לוי הפך למופלטה. איך קשור מופלטה לדוד לוי?! הוא יכול היה להיות ראש ממשלה פרגמטיסט, כמו אריה דרעי".