קרוב המשפחה של חבר עוצמה יהודית מונה למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי

עו"ד שלמה בן אליהו, מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר לשעבר, מונה למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי | השר בן גביר: "יתרום רבות להובלת מהלכים מורכבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/23 16:19 כט בטבת התשפג

קרוב המשפחה של חבר עוצמה יהודית מונה למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי
בן גביר ואליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת ישראל אישרה היום (א) את מינוי של עו"ד שלמה בן אליהו למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, זאת, לאחר שוועדה של נציבות שירות המדינה אישרה פה אחד את המינוי. הוועדה המליצה למנותו לתפקיד וציינה כי "היכרותו של עו"ד בן אליהו עם תחומי העיסוק של המשרד וכן ניסיונו המקצועי והתפקידים שביצע בעבר, יאפשרו לו כניסה מהירה לתפקיד".
 
עו"ד שלמה בן אליהו (68) בוגר L.L.B מאוניברסיטת בר אילן, התמחה במקרקעין, חברות ועסקים ובעל ניסיון ניהולי בכיר של כעשרים שנה במגזר הציבורי. בן אליהו כיהן במשך שתי קדנציות כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, כמנהל מינהל מקרקעי ישראל, כמנכ"ל החטיבה להתיישבות שצמחה משמעותית בתקופת כהונתו ואף הכפילה את פעילותה. בתפקידו האחרון, כיהן כחמש שנים כמנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר. ב-2017 כמנכ"ל המשרד הורשע בבית דין משמעתי בחשש של ניגוד עניינים ואף קיבל נזיפה חמורה. כמו כן, עו"ד בן אליהו כיהן כחבר וכיו"ר דירקטוריונים שונים ושימש כיו"ר ועדות.

בהתאם להחלטת הממשלה שהתקבלה היום, עו"ד בן אליהו ישמש כמנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, שצפוי להרחיב באופן משמעותי את היקף סמכויותיו ופעילותו. בן אליהו הוא דודו של השר עמיחי אליהו.

"רואה בתפקיד שליחות ושמח לתרום מהידע ומניסיוני"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "בן אליהו מנהל חד, בעל חשיבה יצירתית ויכולת הנעת תהליכים יוצאת דופן. ניסיונו הרב של עו״ד בן אליהו יתרום רבות להובלת מהלכים מורכבים ואני שמח שממשלת ישראל והמשרד לביטחון לאומי מתברכים במשרת ציבור מוכשר ומקצועי".

עו״ד שלמה בן אליהו הודה לבן גביר ולנציב שירות המדינה, ואמר: "אני רואה בתפקיד שליחות ושמח לתרום מהידע ומניסיוני לטובת הצלחת המדינה והצלחת המשרד ויעדיו".